کرباسیان

در شب خاطره انگیز تجلیل از برترین‌های بورس کالا که طیف زیادی از فعالان اقتصادی و تولیدی از صنایع بالادست و پایین‌دست مختلف کشور حضور داشتند، رئیس اسبق ایمیدور با توجه به جایگاه و اهمیت بورس کالا در ساختار اقتصاد ایران، تاکید کرد که حمایت ها از توسعه هر چه بیشتر بورس کالا باید تداوم یابد تا صنایع بالادست و پایین دست با اطمینان خاطر و به دور از دخالت ها در بازار برای تولید و اهدافشان برنامه ریزی کنند. 

به گزارش کالاخبر ، مهدی کرباسیان رئیس اسبق هیات عامل ایمیدور با شرح خاطرات در خصوص چگونگی شکل گیری بورس کالا اظهار کرد: فعالیت بورس کالا در کشور ما با بورس فلزات در سال ۱۳۸۲ آغاز شد که با همکاری نزدیک وزارت اقتصاد و وزارت صنایع و معادن وقت این کار ارزشمند به مرحله اجرا رسید.  

به گفته کرباسیان از همان آغاز شکل‌گیری بورس فلزات تهران، برخی مخالفت‌ها با تشکیل بورس‌های کالایی وجود داشت ولی به دلیل هماهنگی‌های همسو و حمایت وزارت اقتصاد و صنایع و معادن، دولت به سرعت و پس از شکل گیری بورس فلزات، راه اندازی بورس کالای کشاورزی را در دستور کار قرار داد که در ادامه با ادغام بورس فلزات و کشاورزی، بورس کالای ایران شکل گرفت. 

کرباسیان با اشاره به اینکه افراد و مسوولان زیادی از سال ۸۲ تاکنون برای توسعه و رشد بورس کالا در اقتصاد ملی تلاش کرده اند و برگزاری این مراسم به نوعی قدردانی از زحمات گذشته است و جای تشکر دارد، گفت: در دوره اخیر نیز شاهد پیگیری های مستمر مدیران بورس کالا برای پیشبرد اهداف این بورس در زمینه حمایت از صنایع بالادست و پایین دست بوده ایم که به تولیدکنندگان در بخش های مختلف توصیه می کنم با حمایت روز افزون از بورس کالا، شرایط را برای توسعه این بستر معاملات و ارائه خدمات متنوع تر به تولید فراهم کنند.

به گفته رئیس اسبق ایمیدرو، نقش بورس کالای ایران در اقتصاد کشور غیر قابل انکار است و مثل همیشه به سیاست گذاران توصیه می شود که در بحث قیمت‌گذاری بهتر است به جای سازوکارهای دستوری و دخالت‌های بی‌مورد و دفعتی، از مسیر عرضه و تقاضا که در بورس کالا متجلی می‌شود، بهره گرفته شود.  

کرباسیان معتقد است که دخالت در مبانی اقتصاد و نظام بازار، علاوه بر بهم زدن نظم و قاعده معاملات قطعا به زیان تولید تمام می شود و تاکید می کنم که استفاده بیشتر از ظرفیت بورس کالا همان مسیر صحیح برای رونق بخشی به تولید است. 

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک بورس کالای بزرگتر و توسعه یافته تر به معنای حمایت و رونق واقعی در بخش های مختلف تولیدی و بازار کشور است و با فراهم شدن شرایط برای تحقق این توسعه، منفعت اصلی این رویداد به اقتصاد کشور می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها