• ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر: 74978
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۹۸ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات در روز سه‌شنبه به خاطر نگرانی درمورد رکود اقتصادی و کاهش مصرف، پایین آمده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۹۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۸ سنت معادل ۰.۴۴ درصد کاهش، ۱۰۹ دلار و ۸۱ سنت معامله‌می‌شود.

تهدیدهای متعددی که اقتصاد دنیا با آن مواجه است، عامل نگرانی در اجلاس اقتصادی سالانه داووس بوده است، به‌طوری‌که بسیاری درمورد خطر رکود جهانی هشدار داده‌اند.

کریستالینا جرجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول گفت انتظار ندارد اقتصادهای بزرگ دنیا با رکود مواجه شوند، اما نمی‌توان احتمال بروز آن را رد کرد.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند افزایش قیمت نفت به مصرف سوخت در سرتاسر دنیا آسیب برساند. اما ادامه نگرانی درمورد کمبود عرضه جهانی نفت و امید به بهبود تقاضا در چین از قیمت نفت حمایت کرده و آن را تا مدتی بین ۱۰۵ تا ۱۱۵ دلار در هر بشکه نگه می‌دارد.

رییس شرکت آرامکوی عربستان گفت دنیا با کمبود عرضه نفت مواجه است و بیشتر کشورها از سرمایه‌گذاری در این بخش به‌خاطر فشار بر استفاده از انرژی‌های پاک می‌ترسند. بنابراین این شرکت ظرفیت تولید خود را سریع‌تر از آنچه قبلاً قول داده بود افزایش نمی‌دهد.

شانگهای، قطب اقتصادی چین با برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی از اول ژوئن به زندگی عادی برمی‌گردد، اما بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در پکن نگرانی درمورد محدودیت‌های بیشتر را افزایش داده‌است.

در این بین اتحادیه اروپا احتمالاً طی چند روز آینده در مورد تحریم واردات نفت روسیه به توافق می‌رسد. مسکو اعلام کرده به‌دنبال قطع ارتباط آن با اروپا به‌خاطر حمله به اوکراین، روابط اقتصادی خود با چین را گسترده‌تر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها