رییس کانون بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری خصوصی گفت: بانک‌ها نسبت به عرضه اموال و املاک مازاد در بورس کالا ارزیابی مثبتی دارند که در این زمینه برای تاسیس و بهره‌برداری از صندوق املاک، زمین و ساختمان در این بازار اقدام کرده‌اند.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایرنا، کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان درباره تمهیدات بانک‌ها برای عرضه املاک و اموال مازاد در بورس کالای ایران، اعلام کرد: ارزیابی‌ها نسبت به عرضه املاک و اموال مازاد در بورس مثبت است. 

وی در رابطه با مزیت فروش اموال و املاک مازاد در بورس کالا، گفت: مزیت برجسته فروش و واگذاری اموال و املاک در این بازار شفافیت در فرآیند معاملات است.

مدیرعامل بانک پارسیان دسترسی همه افراد برای حضور در معاملات بورس کالا را امکان‌پذیر دانست و اظهار کرد: درواقع به دلیل حضور ارکان منضبط و ناظر در بورس‌ها، واگذاری و فروش اموال و املاک مازاد شفاف و دقیق است. 

پرویزیان با اشاره به اینکه بیشتر بانک‌ها علاقه‌مند به واگذاری اموال و دارایی‌های خود از شیوه‌های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: قانون هم در راستای حمایت از تولید به بانک‌ها کمک کرده که انگیزه بیشتری برای فروش املاک و اموال مازاد پیدا کنند.

به گفته رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، به‌طور مثال یکی از بانک‌های خصوصی در زمینه تاسیس و بهره‌برداری از صندوق‌های املاک و زمین و ساختمان در بورس اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها حتی با استفاده از فناوری‌های جدید بلاک‌چین و توکنایز کردن (فرآیند تبدیل دارایی‌های فیزیکی و غیر فیزیکی) به توکن‌های دیجیتالی در بلاک‌چین به دنبال فروش املاک و اموال مازاد هستند، تصریح کرد: هدف بانک‌ها از این اقدام، ایجاد ارزش‌افزوده برای بانک‌ها و سهامداران خود است.

پرویزیان با بیان اینکه بانک‌ها از طریق مزایده و تشکیل صندوق‌های املاک به دنبال واگذاری اموال مازاد هستند، گفت: بخش اعظمی از اموال و دارایی‌های مازاد به شکل تملیکی و در ازای وصول مطالبات به بانک واگذارشده که بانک‌ها با آماده‌سازی و عرضه این اموال مازاد به دنبال تبدیل این اموال به دارایی‌های نقد هستند.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در پایان تأکید کرد: در شرایط فعلی سیاست بانک‌های دولتی و نیز بانک‌های خصوصی، تزریق منابع و اعتبار دهی به امور زیربنایی و توسعه‌ای کشور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها