• ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
  • کد خبر: 75489
عربستان

عربستان قیمت نفت خام سبک عرب را برای مشتریان آسیایی ۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه نسبت‌به ماه جاری افزایش داده و به ۶ دلار و ۵۰ سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی رسانده‌است.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا، قیمت رسمی فروش نفت خود به بزرگترین بازار دنیا یعنی آسیا را بیشتر از حد انتظار افزایش داده‌است. برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در بزرگ‌ترین اقتصادهای این منطقه به افزایش تقاضا برای نفت کمک کرده‌است.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت اصلی‌ترین درجه نفتی خود یعنی نفت خام سبک عرب را برای مشتریان آسیایی ۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه نسبت‌به ماه جاری افزایش داده و به ۶ دلار و ۵۰ سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی رسانده‌است. این در حالی است که بازار انتظار یک افزایش ۱ دلار و ۵۰ سنتی را داشت.

شرکت آرامکو همچنین قیمت فروش تمام درجات نفتی خود به شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را بالا برده‌است. اما قیمت نفت عربستان برای مشتریان آمریکایی برای دومین ماه پیاپی بدون تغییر مانده‌است.

در این‌بین، عربستان قیمت محموله‌های نفتی فروخته‌شده طبق قراردادهای بلندمدت را هم در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین بالا برده‌است.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا بیش‌از ۵۰ درصد افزایش‌یافته و به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده‌است.

تقاضا برای نفت در کشورهای جنوب شرق آسیا به‌خاطر بالا رفتن تقاضا برای حمل‌ونقل افزایش‌یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها