نقد شوندگی، روان بودن معاملات و ­کارمزد پایین معاملات از جمله مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری طلا هستند.

به گزارش کالاخبر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه درباره صندوق‌های سرمایه گذاری طلا در بورس کالا گفت: این صندوق‌ها در سپرده کالایی سکه طلا سرمایه گذاری می‌کنند که مزیت‌هایی در مقایسه با خرید فیزیکی سکه دارد.

وی افزود: روان بودن معامله، هزینه پایین معاملات از جمله این مزیت هاست، در حالی که خرید سکه فیزیکی هزینه معامله بالایی دارد و ممکن است حتی در مقاطعی صاحب این کالا نتوانید آن را در بازار به فروش برساند.

این کارشناس اضافه کرد: خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری طلا مشکلات مربوط به نگه داری فیزیکی سکه یا طلا و حمل و نقل و مشکل ایمنی آن را ندارد.

همایون دارابی همچنین با بیان اینکه سپرده‌های کالایی از جمله اوراق جدیدی هستند که در اقتصاد ایران مطرح شده اند، گفت: بر اساس این ابزار ، تولید کننده یا دارنده کالا ، کالای خود را به یک انبار رسمی مورد تایید بورس کالا می‌سپارد و گواهی سپردن جنس را دریافت می‌کند‏، در این حالت کالای فیزیکی موجود در انبار به صورت کاغذی در می‌آید و قابل معامله است.

دارابی ، گواهی‌های سکه بهارآزادی را نمونه شناخته شده از این سپرده‌های کالایی برشمرد و افزود: افرادی که سکه بهار آزادی دارند این گواهی‌ها را به خزانه‌های اعلام شده در نزد برخی از بانک‌ها می‌سپارند و بعد گواهی به کد معاملاتی آن‌ها وارد می‌شود و می‌توانند آن را در معاملات روزانه بورس کالا مورد داد و ستد قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها