• ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 75748
فولاد

قیمت فولاد در بازار چین هفته گذشته شاهد روندهای متفاوتی بود که دلیل آن کاهش تقاضا، ابتلای مجدد به کرونا در برخی از مناطق چین و محدودیت های جدید تولید اعلام شده توسط مقامات دولتی بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، قابل ذکر است صادرات فولاد چین در ماه می در مقایسه با ۴.۹۸ میلیون تن آوریل، ۵۶ درصد افزایش یافت و به ۷.۷۶ میلیون تن رسید. واردات فولاد نیز در ماه می به ۸۱۰ هزار تن رسید که ۱۶ درصد نسبت به ۹۶۰ هزار تن ماه قبل کاهش داشت. واردات سنگ آهن در ماه می به ۹۲.۵۲ میلیون تن رسید که ۸ درصد در مقایسه با ۸۶.۰۶ میلیون تن آوریل افزایش داشت.

سنگ آهن ۶۲ درصد هفته گذشته از  ۱۴۷.۲۵ دلار به ۱۴۱.۵۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. کاهش واردات همچنان فعالان بازار را محتاط نگه داشته است. در همین حال، پس از افزایش مالیات صادرات سنگ آهن در هند، فعالان بازار گفتند که انتظار دارند تقاضا برای گندله هند با توجه به عرضه محدودی که به چین دارد افزایش یابد. موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین به ۱۲۸.۳۰ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۱۳۲ میلیون تن هفته گذشته ۳.۷۰ میلیون تن کاهش یافته است.

از طرفی قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۳ دلار رشد هفتگی داشته به ۶۷۴ دلار هر تن رسید و میلگرد در بورس شانگهای رشد جزیی یک دلاری داشته به ۷۱۴ دلار رسید.

قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز ۵ دلار بالا رفته ۷۸۵ دلار هر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی ورق گرم ۷۲۴ تا ۷۲۷ دلار هر تن شنیده شد و در ثبات بود.

میلگرد نیز در بازار داخلی چین ۷ تا ۱۰ دلار افت داشته ۶۹۳ تا ۶۹۶ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها