محمدصادق مفتح

قائم مقام وزیر صمت از تشکیل کمیته مشترک وزارت صمت و وزارت نیرو با هدف جلوگیری از ضرر و زیان صنایع نظیر صنعت سیمان ناشی از کاهش احتمالی برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: محدودیت‌های احتمالی با توافق تشکل ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مدیریت احتمالی کاهش برق صنایع در تابستان گفت: به دنبال ضرر و زیان سال گذشته صنایع تحت تاثیر کاهش و قطعی پیاپی برق آن‌ها، کمیته مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و نیرو تشکیل شد که بتواند از طریق تصمیم‌های اتخاذ شده در این کمیته مانع از ضرر و زیان احتمالی صنایع در پیک مصرفی برق برای تابستان شود.

وی اظهار کرد: در زمستان سال گذشته، اقدام‌های صحیحی برای کنترل مصرف گاز صنایع در دستور کار قرار گرفت و دولت در آن زمان توانست در زمینه مدیریت دسترسی گاز صنایع توفیق پیدا کند.

مفتح خاطرنشان کرد: اکنون در حال مدیریت کاهش‌های احتمالی صنعت برق هستیم و تصمیم‌های اتخاذ شده قرار است به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب به صنایع مختلف وارد شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد در وضعیت فعلی به دنبال اولویت‌ بندی برای قطعی برق صنایع هستیم که ضمن جبران کمبود برق، کمترین خسارت به صنایع وارد شود.

به گفته وی قطعی برق صنایع در استان‌های مختلف، متفاوت است، بر این اساس قرار شد نیروگاه برق CHP شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شوند.

مفتح تاکید کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذ شده، قطعی برق واحدهای تولیدی از قبل اعلام می‌شود که صنایع خسارت چندانی بابت این قطعی‌ها متحمل نشوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی از صنایع در ابتدای زنجیره قرار دارند و در صورت قطعی یکباره برق، صنایع تبعی آن‌ها هم ضربه خواهند خورد، گفت: صنایعی مانند سیمان، کلینکر زیادی تولید کردند؛ بنابراین اگر فقط آسیاب روشن باشد در تامین سیمان به مشکل بر نخواهیم خورد.

وی اظهار کرد: به مرور تصمیم‌های اتخاذ شده برای صنایع اعلام میشود.

مفتح عنوان کرد: در تابستان سال گذشته کاهش و قطعی برق واحدهای تولیدی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شد اما اکنون قرار بر این است قطعی برق صنایع نه تنها با اعلام آن‌ها بلکه با توافق تشکل ها صورت بگیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان اما همچنان برق هیچ صنعتی قطع نشده است و تمام تلاش مجموعه دو وزارتخانه صمت و نیرو کاهش تبعات کاهش احتمالی برق صنایع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها