بورس

با افزایش نگرانی‌ها از رکود اقتصادی، سهام‌های اصلی اروپا کاهش یافت.

به گزارش کالاخبر به نقل از شینهوا، شاخص FTSE ۱۰۰، با افت ۱.۵۳ درصدی به ۷۲۰۵.۸۱ واحد در روز دوشنبه بسته شد. به گفته یک تحلیل گر بازار، هفته گذشته شاخص FTSE در بدترین عملکرد هفتگی خود از ماه ژانویه تاکنون ۲.۸ درصد سقوط کرد. وی گفت: روند نزولی با شروع هفته جدید ادامه می‌یابد و داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد بریتانیا در ماه آوریل به طور غیرمنتظره‌ای منقبض شده است.

اداره ملی آمار بریتانیا (ONS) روز دوشنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی (GDP) پس از افت ۰.۱ درصدی در ماه مارس، در ماه آوریل ۰.۳ درصد کاهش یافت. همچنین روز دوشنبه، کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI) چشم‌انداز رشد تولید ناخالص داخلی خود را از ۵.۱ درصد قبلی به طور قابل توجهی به ۳.۷ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش داد و گفت که انتظار دارد تورم در ماه اکتبر به بالاترین حد خود یعنی ۷.۸ درصد افزایش یابد.

این گزارش خاطرنشان کرد که تورم بالا منبع اصلی رشد اقتصادی ضعیف‌تر است و نتیجه آن فشار تاریخی بر درآمد خانوارها است. تونی دانکر، مدیر کل CBI گفت: اجازه دهید واضح بگویم، انتظار داریم که اقتصاد تقریباً راکد باشد و زیاد طول نمی کشد تا به سمت رکود پیش برویم.

روز دوشنبه شاخص بورس فرانسه CAC ۴۰ پاریس ۲.۶۷ درصد یا ۱۶۴.۹۱ واحد کاهش یافت و به ۶۰۲۲.۳۲ رسید و شاخص آلمانی DAX با ۲.۴۳ درصد یا ۳۳۴.۸۰ واحد به ۱۳۴۲۷.۰۳ رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیل گر بازار، اظهار داشت: در حال حاضر تمایلات در اروپا بسیار منفی است که به دلایل زیادی ایجاد می شود. روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد در جلسه سیاست پولی ماه جولای خود، نرخ بهره اصلی خود را ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد داد. این بانک انتظار دارد تورم در سال ۲۰۲۲ تا ۶.۸ درصد افزایش یابد و سپس به ۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۲.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد که بالاتر از پیش بینی های ماه مارس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها