صندوق طلا

نقد شوندگی، امکان خرید و فروش آسان، معافیت مالیاتی، بانام بودن واحدها و پوشش ریسک سرقت از جمله مزایای قابل شماری است که صندوق‌های سرمایه گذاری طلا در بورس کالا را همراهی میکند.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مونا حاجی علی اصغر، کارشناس بازار سرمایه در خصوص صندوق‌های طلا تصریح کرد: ۶ صندوق طلا در کشور در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و یک صندوق طلا، پذیره نویسی خود را به اتمام رسانده و منتظر دریافت مجوز فعالیت است. عملا اشخاصی که تمایل به تخصیص بخشی از دارایی قابل سرمایه‌گذاری خود در طلا و ارز را دارند می‌توانند با خرید واحدهای این صندوق امکان برخورداری از این بازدهی را داشته باشند.

او افزود: در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بر اساس امیدنامه مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار امکان خرید گواهی سپرده سکه طلا، آینده سپرده بانکی یا اوراق بهادار بادرآمد ثابت وجود دارد. با توجه به اینکه بازار آینده سکه طلا بسته است و بازار گزینه عمق لازم را ندارد و نرم‌افزار فعلی صندوق‌ها در این خصوص پشتیبانی کاملی ندارند، در حال حاضر عملاً در صندوق‌های فعلی طلا فقط گواهی سپرده سکه طلا و سپرده بانکی یا اوراق بهادار بادرآمدثابت وجود دارد.

حاجی علی اصغر اظهار کرد: درحال حاضر انبار ۵ بانک درخصوص گواهی سپرده سکه طلا فعال هستند که بانک‌های سامان، رفاه، صادرات، آینده و ملت است.

وی ابراز امیدواری می‌کند: گواهی سپرده شمش طلا با توجه به اینکه معمولا از سکه طلا حباب کمتری دارد، در بورس کالا پذیرش و امکان خرید آن برای صندوق‌های طلا فراهم شود. جمع ارزش صندوق‌های طلا در حال حاضر حدود ۴ هزار میلیارد تومان و جمع ارزش کل گواهی سپرده‌های سکه طلا در حال حاضر حدود ۷.۳۰۰ میلیارد تومان است.

حاجی علی اصغر از مزایای صندوق‌های سکه طلا، نقدشوندگی سریع، سرمایه‌گذاری با هر میزان سرمایه و روان بودن معامله، معافیت مالیاتی و کارمزد پایین خرید و فروش را برشمرد و تصریح کرد: افرادی که قصد دارند روی سکه طلا سرمایه گذاری کنند و استطاعت خرید فیزیکی یک سکه را نداشته باشند می‌توانند به راحتی با کارگزاری که فعالیت‌هایی در بورس کالا دارند امکان خرید واحدهای صندوق طلا را داشته باشند. همچنین معافیت مالیاتی، امکان نقدشوندگی به دلیل حضور بازارگردان در این واحدها و پوشش ریسک سرقت بدلیل بانام بودن واحدهای صندوق عدم نیاز به استفاده از صندوق امانت هم از دیگر مزایای این صندوق‌ها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها