مس

روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه، قیمت مس در بورس فلزات لندن نسبت به روز معاملاتی پیشین، ۱۲۵ دلار افزایش یافت و به ۹ هزار دلار رسید. دلیل این رشد را می توان به اخبار مربوط به اعتصابات کارگری در شرکت کودلکوی شیلی مربوط دانست.

به گزارش کالاخبر به نقل از فلزات آنلاین، قیمت مس در روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه، ۱.۴ درصد معادل ۱۲۵ دلار نسبت به روز معاملاتی قبل از آن افزایش یافت و نسبت به هفته پیشین ۲.۸ درصد افت را تجربه کرد و به ۹ هزار دلار رسید. قیمت مس در روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه، هشت هزار و ۸۷۵ دلار بود.

قیمت سه ماهه مس در معاملات سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه، ۱.۶ درصد معادل ۱۴۰ دلار نسبت به روز معاملاتی قبل، افزایش و نسبت به هفته پیشین، ۲.۹ درصد افت داشته است.

موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن در روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه، با کاهش یک هزار و ۸۷۵ تنی، از ۱۱۷ هزار و ۲۵ تن به ۱۱۵ هزار و ۱۵۰ تن رسیده است.

قیمت هر تن مس تحویل جولای در معاملات روز سه‌شنبه نسبت به روز قبل در بورس کالای نیویورک نیز حدود ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۴۸۴ دلار رسید.

گفته می شود کارگران بزرگترین تولیدکننده مس جهان قرار است امروز چهارشنبه در اعتراض به تعطیلی کارخانه «ونتاناس» اعتصاب سراسری راه بیندازند. «آمادور پانتویا» رئیس فدراسیون کارگری مس در سخنانی به رویترز گفت که ما قرار است روز چهارشنبه اعتصاب خود را در شیف اول کاری آغاز کنیم.

کارگران از چند روز پیش تهدید کردند که اگر هیئت مدیره شرکت برای ارتقای شرایط زیست محیطی کارخانجات ونتاناس در ساحل مرکزی سرمایه‌گذاری نکنند اعتصاب سراسری را به راه خواهند انداخت.

شرکت دولتی کودلکو شیلی نیز روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارند کارخانه ونتاناس را که اکنون در شرایط تعمیر و نگهداری به سر می‌برد به دلایل زیست‌محیطی تعطیل کننند.

کارگران می‌گویند که ونتاناس نیاز به ۵۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای خرید کپسول دارد تا گاز را حفظ کند و همین امر به کارخانه اجازه خواهد داد تا در شرایط زیست محیطی پایداری به کار خود ادامه دهد. این خواسته کارگران توسط دولت شیلی رد شده است.

از طرف دیگر سیاست ابتلای صفر در چین همچنان در حال اجراست و دولت این کشور در حال گرفتن تست و ایزوله کردن مبتلایان است تا بتواند از شیوع دوباره این ویروس در کشور جلوگیری کند.

در حال حاضر موجودی ذخایر مس انبارهای بورس فلزات لندن حدود ۱۱۷ هزار و ۲۵ تن است که از میانه ماه می تاکنون حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها