آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۳ تیر ۳۲ هزار قرارداد به ارزش نزدیک به ۳۳۰ میلیارد تومان منعقد شد و در هفته گذشته صندوق طلا، زعفران و نقره اول تا سوم شدند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک به ۳۲۹ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۳۲ هزار و ۳۴۰ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۸ هزار و ۹۰۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۳۹ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۲۸ درصدی از کل قراردادهای منعقده و همینطور کسب سهم ۱۲ درصدی از ارزش کل قراردادها، توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۲۲ هزار و ۷۸۶ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش بیش از ۲۸۹ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۷۰ درصد از حجم کل و ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۶۴۵ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها