• ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
  • کد خبر: 76294
آهن و فولاد

انجمن جهانی فولاد آمار تولید فولاد جهان را در ماه می منتشر کرد که البته همانند ماه گذشته میلادی روند کاهشی به ثبت رسیده است. براساس این گزارش اگرچه در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد تنها آمار تولید هند مثبت است اما تولید ایران با افت ۱۷ درصدی مواجه شده است.

به گزارش کالاخبر ، بنا بر گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد دنیا در ماه می ۳.۵ درصد افت سالانه داشته و ۱۶۹.۵ میلیون تن ثبت شده است. تولید فولاد چین هم در این مدت ۹۶.۶ میلیون تن ثبت شد که ۳.۵ درصد نسبت به ماه می سال قبل افت داشت.

به طور سنتی، آوریل تا می فصل اوج بازار فولاد چین است، اما کارخانه‌ها در این ماه‌ ها در سال جاری با خرید کمتری مواجه شدند، زیرا شیوع کرونا منجر به تعلیق فعالیت‌ها در بسیاری از صنایع پایین‌دستی و اختلال در عرضه مواد اولیه به کارخانه‌های فولاد شد.

تقاضای واقعی هنوز در این کشور پایین است زیرا شیوع مجدد کرونا هنوز در مناطق مختلف چین گزارش می شود. آن ها باید تولید را در ماه ژوئن هم کاهش دهند چرا که نه بازار داخلی و نه صادرات فعلا از تقاضای فولاد حمایت نمی کنند.

گفتنی ست تمام کشورهای مهم تولید کننده فولاد دنیا در ماه می با کاهش تولید روبرو بودند و در این میان تنها تولید هند ۱۷.۳ درصد رشد سالانه داشته و ۱۰.۶ میلیون تن ثبت شد. در این بین تولید فولاد خام ایران نیز در این ماه ۲.۳ میلیون تن ثبت شد که ۱۷.۶ درصد افت سالانه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها