گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده در ماه خرداد امسال با ثبت معامله ۱۰۷ میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش ۳.۲ همت رسید. معاملات گواهی سپرده کالایی روند روبه جلویی را به ثبت رساند و افزایش ۶۸ درصدی در حجم و ۱۳۷ درصدی در ارزش را نسبت به اردیبهشت تجربه کرد.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به ۱۰۷ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۲۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران، شیشه، سیمان، برنج، زیره، پسته بادامی و فندقی و میلگرد به ارزش ۳۲۴۵ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

در معاملات ماهانه، نزدیک به ۱۴ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۲۲۷۴ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان صدرنشین شد و از نظر ارزش معاملات در جایگاه نخست و از نظر حجم نیز در رتبه دوم پس از سیمان ایستاد و زعفران سوم شد. این دارایی به ترتیب ۱۴ درصد از حجم کل و ۷۰ درصد از ارزش کل معاملات این ماه را به ثبت رساند.

عنوان برتر معاملات خرداد امسال به لحاظ حجمی با جا به جایی ۷۵ میلیون و ۵۱ هزار گواهی سپرده و کسب سهم ۷۰ درصدی از حجم کل معاملات، به سیمان تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی به بیش از ۵۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان رسید.

۱۳ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۳۰۷ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش نزدیک به ۵۴۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت و دارایی پایه مذکور در سومین ماه از سال جاری از نظر حجم رتبه سوم و از نظر ارزش رتبه دوم معاملات را کسب کند. این دارایی پایه ۱۳ درصد از حجم معاملات و ۱۷ درصد از ارزش معاملات را در خرداد از آن خود کرده بود.

ارزش معامله ۳ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۷۳۵ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۴۹ میلیارد تومان فراتر رفت که این دارایی از نظر ارزش معاملات مقام سوم را بعد از سکه طلا و زعفران نگین به نام خود کند.

در نماد معاملاتی برنج طارم نیز ۹۶ هزار و ۵۴۰ گواهی سپرده میان معامله گران دست به دست شد و ارزش بیش از ۸.۷ میلیارد تومان را در پی داشت.

در نماد معاملات میلگرد نیز در مجموع ۴۵۰ هزار ورقه مبتنی بر کالا دست به دست شد و ارزش بیش از ۷.۹ میلیارد تومان را رقم زد.

در خرداد ۱۴۰۱ و بر پایه ۲ دارایی پسته و زیره سبز نیز در مجموع ۲ هزار و ۶۴۷ گواهی سپرده معامله شد و ارزش نزدیک به ۳۴۵ میلیون تومانی را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها