برنج

معاملات گواهی سپرده برنج طارم از روز یکشنبه ۲۴ مهر همزمان با گشایش نماد معاملاتی انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران در سال جاری از سر گرفته شد. در طول سه روز اخیر شاهد دادوستد ۴۸ هزار و ۷۱۱ گواهی سپرده (۴۸ تن و ۷۱۱ کیلوگرم) به ارزش ۴.۳ میلیارد تومان بودیم.

به گزارش کالاخبر ، برنج از جمله محصول‌هایی است که معاملات گواهی سپرده کالایی آن از اواخر سال ۱۳۹۹ در بورس کالا کلید خورد و معاملات آن از فروردین سال قبل آغاز شد.

انبار مربوط به این محصول متعلق به شرکت توسعه تجارت برنج مازندران از روز سه‌شنبه ۱۹ مهر فعال و نماد معاملاتی آن از یکشنبه هفته جاری ۲۴ مهر آماده انجام معاملات شد.

براساس اطلاعیه مدیریت بازارهای مالی بورس کالای ایران، حداکثر زمان نگهداری کالا در انبار مذکور تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۲ بوده و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۱ تیر سال آینده بوده و پس از آن، معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف می‌شود.

هر گواهی سپرده برنج معادل یک کیلوگرم از این محصول است و جهت تحویل گرفتن کالا از انبار در استان مازندران (شهرستان آمل، کمربندی شرقی، مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران) لازم است حداقل به میزان ۱۰۰ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در سال گذشته در مجموع ۳۷۶ هزار و ۹۷۹ گواهی سپرده برنج معادل ۳۷۶ تن و ۹۷۹ کیلوگرم برنج به ارزش ۱۷ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

امسال نیز از ابتدای سال تا روز گذشته در مجموع ۲۵۸ هزار و ۶۳۰ گواهی (معادل ۲۵۸ تن و ۶۳۰ کیلوگرم) برنج طارم به ارزش ۲۱ میلیارد تومان دادوستد قرار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها