از بورس کالا چه خبر

حجم معاملات بازار فیزیکی در فصل بهار بیش از ۲۶ میلیون تن انواع کالا و محصول بود که که ارزش آن نیز به بیش از ۲۰۷ همت رسید.

به گزارش کالاخبر ، داده کاوی های آماری نشان می دهد در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۲۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تن انواع محصول در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورددادوستد قرار گرفت که ارزش نزدیک به ۲۰۷ همت (هزار میلیارد تومان) را رقم زده است.

بررسی های آماری همچنین گویای آن است که در طول سالیان گذشته هیچگاه این میزان محصول با این ارزش معاملاتی در بازار فیزیکی به ثبت نرسیده بود و لذا می توان این عدد را منحصر به فرد دانست و اعلام کرد رکورد معاملات بازار فیزیکی برای نخستین بار در تاریخ بورس کالا طی سه ماهه اول امسال شکسته شده است.

براساس آمارها در طول سه ماهه اخیر بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اردیبهشت با ثبت ۱۰ میلیون و ۸۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۸۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است.

بعد از آن، در خرداد ۷ میلیون و ۹۳۹ هزار تن محصول در بازار فیزیکی دادوستد شد که ارزش بالغ بر ۶۶ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان داشت و حجم و ارزش معاملات فروردین نیز به ترتیب ۷ میلیون و ۲۳۱ هزار تن و ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان گزارش شد.

در سه ماهه اول امسال در مجموع بیش از ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی معامله شد و حجم معاملات در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود.

در این مدت بیش از ۶ هزار تن محصول در بازار فرعی دادوستد شد و ۱۰ تن زعفران نیز در تالار کشاورزی مورد معامله قرار گرفت.

همچنین ۱۳۹ دستگاه خودرو در تالار خودرو بورس کالا در این مدت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها