• ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 76566
اوپک

اوپک پلاس بیش از نیم میلیارد بشکه از تعهد خود برای عرضه نفت به بازارهای جهان عقب مانده و نگرانی‌ها نسبت به توانایی این گروه برای متوازن کردن بازار را تشدید کرده است.

به گزارش کالاخبر، اوپک و متحدانش در ماه مه سال ۲۰۲۰ با کاهش تولید تاریخی برای متوازن کردن بازار جهانی نفت موافقت کردند. آمار کمیته فنی مشترک اوپک پلاس نشان می‌دهد، از آن زمان این گروه مجموعا ۵۶۲ میلیون بشکه کمتر از سطح توافق شده، نفت تولید کرده است.

نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق محدودیت عرضه، در ماه مه که اعضای این گروه ۲.۷ میلیون بشکه در روز کمتر از سقف توافق شده، نفت تولید کردند، به ۲۵۶ درصد افزایش یافت.

این گروه ماه‌هاست که تلاش می‌کند حجم تولیدی که وعده داده است را به بازار برساند اما بعضی از اعضای اوپک پلاس با مشکلات عدیده ناشی از عدم سرمایه گذاری کافی در میادین نفتی جدید و اختلالات تولید، روبرو شده‌اند.

ظرفیت مازاد تولید به اعضای بزرگ اوپک پلاس نظیر عربستان سعودی و امارات متحده عربی منحصر شده است، با این حال مازاد ظرفیت تولید آنها ممکن است تحت الشعاع تحریم‌های غربی علیه صادرات نفت روسیه قرار گیرد. اما اکنون تردیدهای جدی درباره میزان عرضه‌ای وجود دارد که اوپک پلاس می تواند واقعا افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ به جو بایدن، رئیس آمریکا گفت: شیخ محمد بن زاید، حاکم امارات متحده عربی گفته است عربستان سعودی و امارات متحده عربی نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید خود، نفت تولید می‌کنند. در واکنش به این اظهارات، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: کشورش نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید خود بر مبنای سهمیه ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز تحت توافق اوپک پلاس، نفت تولید می‌کند.

اوپک پلاس هفته گذشته افزایش تولید نفت برنامه ریزی شده در اوت به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز را تایید کرد اما از صحبت درباره سیاست نفتی پس از سپتامبر، اجتناب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها