• ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 76576
فلزات

تشدید نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی باعث افت بازارهای فلزات صنعتی شده است و به این ترتیب بهای فلز مس به زیر ۸۰۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از اوایل سال ۲۰۲۱ رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از معدن۲۴، این فلز که به طور گسترده به عنوان اقتصادی‌ترین فلز جهانی در نظر گرفته می‌شود در بورس فلزات لندن با ۳.۵ درصد کاهش به ۷۹۷۰ دلار و ۵۰ سنت در هر تن رسید که پس از بدترین سه ماهه خود از زمان شروع همه‌گیری، ضرر را افزایش داد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای متقاعد شده‌اند که در بحبوحه سیاست‌های پولی سختگیرانه و بحران انرژی با محوریت اروپا، رشد اقتصادی کاهش می‌یابد.

تحلیلگران اظهار کردند نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد تقاضای جهانی وجود دارد. بر اساس سناریوی فرود سخت برای اقتصادهای آمریکا و اروپا، در حالی که بهبود ضعیف در چین قادر به جبران کاهش تقاضای جهانی نیست، بازار مس در دو سال آینده با حدود ۱۰ درصد مازاد عرضه کل مواجه خواهد شد.

آلومینیوم و روی نیز زیان‌های خود را افزایش دادند و پس از آنکه شاخص شش فلز پایه بورس فلزات لندن، شدیدترین رکود سه ماهه خود را از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تجربه کرد، نیمه دوم را با وضعیت رکود آغاز کردند. این یک تغییر سریع نسبت به شرایط اوایل سال است؛ زمانی که ترکیبی از تقاضای رونق، مشکلات لجستیکی و قطع تولید باعث افزایش قیمت فلزات از جمله مس و نیکل شد.

قیمت مس در آخرین اعلام به ۷۹۸۱ دلار و ۵۰ سنت در هر تن رسید. آلومینیوم ۲.۴ درصد کاهش و نیکل ۵.۴ درصد کاهش داشت. سنگ آهن نیز در سنگاپور سقوط کرد زیرا نگرانی‌ها مبنی بر اینکه دولت چین در زمان تقاضای ضعیف و افزایش ذخایر، محدودیت تولید فولاد را اجباری خواهد کرد، افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نقاط روشنی برای فلزات وجود دارد زیرا تقاضای چین به تدریج از قرنطینه‌های کووید بهبود می‌یابد و دولت محرک‌هایی از جمله پول نقد بیشتر برای هزینه‌های زیرساختی را افزایش می‌دهد. رکود بازار املاک کشور چین در ماه ژوئن کاهش یافت و فعالیت‌های صنعتی نیز قوی‌تر از حد انتظار بازگشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها