پتروشیمی

یک مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد: محور اصلی مذاکرات با مشتریان خارجی، تامین مالی، پیش خرید محصول و انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا بود که هم اکنون در مرحله پیشنهاد و امکان سنجی برای انعقاد قراردادها قرار داریم.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» سید کمال موسوی، سرپرست صادرات شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه استراتژی تعامل مستقیم با مصرف کنندگان و مشتریان نهایی با هدف افزایش حاشیه سود در دستور کار این هلدینگ قرار گرفته است، عنوان کرد: یکی از آسیب‌های جدی که در گذشته باعث کاهش سود و قدرت مذاکره هلدینگ خلیج فارس شده بود، فقدان ارتباط مستقیم با مشتریان و خریداران بود که تحریم‌های اقتصادی و سایر عوامل بیرونی نیز آن را تشدید کرده بود.

موسوی افزود: مذاکرات جدی با مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های متقاضای محصولات پتروشیمی از ایران در نمایشگاه اتحادیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی خلیج فارس که به تازگی در امارات برگزار شد، صورت گرفته که عمده آنها تقاضا برای انعقاد قراردادهای بلند مدت برای فروش محصولات بوده است.

وی تاکید کرد: محور اصلی این مذاکرات تامین مالی، پیش خرید محصولات و انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا برای فروش محصولات هلدینگ بود که هم اکنون در مرحله تبادل پیشنهاد و امکان سنجی برای انعقاد قراردادها قرار داریم.

سرپرست صادرات فراورده‌های نفتی و گاز مایع شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس یادآور شد: بیشتر این شرکت‌ها از کشورهای چین، تایوان، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن، هند، سنگاپور، هلند و کشورهای حوزه خلیج فارس بودند که جزء مشتریان بزرگ محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس با تغییر سیاست فروش و ایجاد شرکت بازرگانی متمرکز، کنترل فروش محصولات خود را در دست گرفت و از زمان تاسیس شرکت تجارت صنعت هم نرخ فروش محصولات بالاتر رفته است و هم نقدینگی ناشی از فروش به طور مستقیم و بدون واسطه وصول شده است که در نتیجه هزینه‌های مالی شرکت را نیز کاهش داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها