صندوق پول

رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) طی اظهاراتی هشدار داد که چشم انداز اقتصاد جهانی از ماه آوریل به طور قابل توجهی تیره و تار شده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از راشاتودی، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) طی اظهاراتی هشدار داد که چشم انداز اقتصاد جهانی از ماه آوریل به طور قابل توجهی تیره و تار شده است.

وی در گفتگو با رویترز اعلام کرد که با توجه به خطرات زیادی که این اقتصاد را تهدید می‌کند، نمی توان احتمال رکود جهانی را در سال آینده میلادی رد کرد.

رئیس صندوق بین المللی پول همچنین هشدار داد: ۲۰۲۲ سال سختی خواهد بود، اما شاید حتی سال ۲۰۲۳ سخت تر از آن باشد.

وی گسترش جهانی تورم، افزایش چشمگیر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، کاهش رشد اقتصادی چین و تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه را از جمله عوامل موثر بر اقتصاد جهانی عنوان کرد.

جورجیوا خاطرنشان کرد که در هفته های آینده صندوق بین المللی پول پیش بینی قبلی خود مبنی بر رشد ۳.۶ درصدی جهانی برای سال جاری میلادی را کاهش خواهد داد. این سومین بار خواهد بود که این صندوق پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد جهان در سال جاری به سمت نزولی تغییر خواهد داد.

جورجیوا با بیان این که طولانی شدن شرایط وخیم مالی، چشم‌انداز اقتصاد جهانی را پیچیده‌تر می‌کند، گفت: ما در آب‌های متلاطم هستیم. وی تاکید کرد که کنترل قیمت‌ها بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها