فولاد

کارخانه های فولاد چین زنگ خطر را در مورد شرایط بحرانی در این صنعت به صدا در می آورند زیرا حاشیه سود به دلیل تقاضای ضعیف کاهش می یابد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، شدیدترین هشدار از سوی گروه آهن و فولاد هونان والین صادر شده است که این هفته برای بحث در مورد رکود سریع در این بخش و اقداماتی که برای اطمینان از بقای شرکت و توقف تولید بی‌سود، باید اتخاذ کند، تشکیل جلسه داد. براساس اعلام کارشناسان صنعت، کارخانه مستقر در جنوب چین گفت که انتظار دارد این بحران به مدت پنج سال ادامه یابد. کارخانه‌های دیگر در شمال غرب و جنوب غرب کشور متعهد شده‌اند که تولید خود را کاهش دهند زیرا منتظر احیای تقاضای فولاد هستند.

پس از سرکوب بخش املاک چین و سیاست کووید صفر آن که فعالیت ساخت و ساز را محدود کرد، ذخایر فولاد بسیار فراتر از هنجارهای فصلی، افزایش یافته است. شاخص مدیران خرید صنعت فولاد در ماه ژوئن در هفته گذشته بدترین نرخ خود را در یک دهه گذشته ثبت کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجمن آهن و فولاد چین، اگرچه در پایان ماه با کاهش برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های ویروسی توسط چین، این ذخایر کاهش یافت، اما همچنان ۲۳ درصد بیشتر از سطح یک سال پیش است. رئیس جمهور شی جین پینگ خواستار فشار همه جانبه بر زیرساخت ها برای نجات اقتصاد شده است، اما بعید است که به طور کامل تقاضای از دست رفته در بخش املاک و مستغلات را جبران کند.

کاهش تولید، احتمالاً برای صنعت و دولت مناسب است، زیرا کاهش عرضه از قیمت‌ها حمایت می‌کند و همچنین به مأموریت پکن برای محدود کردن انتشار کربن از بخش بسیار آلاینده فولاد کمک می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها