فتح اله توسلی

فتح‌اله توسلی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس معتقد است که عرضه خودرو در بورس کالا کانال شفاف برای پیاده سازی برنامه های دولت و همچنین مسیری امن برای مردم به منظور تامین نیازشان است که امیدواریم این موضوع به زودی عملیاتی شود.

به گزارش کالاخبر و به نقل از ایرنا، عصر سه شنبه شورای عالی بورس عرضه خودرو در بورس کالا را مصوب کرد و مقرر شد این اتفاق در هماهنگی وزارت صمت و بورس کالا اجرایی شود. موضوعی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی آن را نقطه عطفی در مسیر بهبود فعالیت ها در صنعت خودرو عنوان می کردند. 

در همین زمینه فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در گفت‌وگویی اظهار کرد: بارها در صحن علنی تذکر داده ام که عرضه خودرو از طریق سامانه و ثبت نام و قرعه کشی، عزت مردم را پایمال می کند و در هیچ کشوری چنین روش ناکارآمدی برای فروش خودرو وجود ندارد. 

توسلی افزود: دولت باید راهکاری ایمن برای رفع چالش بازار خودرو را در دستور کار قرار می داد که شکاف قیمتی مشکل ساز در بازار خودرو از بین برود.

این نماینده مجلس افزود: در همین راستا، عرضه خودرو از طریق بورس کالا می تواند مسیر راهگشایی برای مردم باشد که در فضایی امن خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گفته وی، دولت باید بداند که معاملات در بورس کالا، شفاف سازی را به دنبال خواهد داشت که همین عدم شفافیت سر منشا بسیاری از مشکلات در اقتصاد ایران است. از این رو روش بهینه و شفاف برای عرضه خودرو انتخاب شده و به مرور با رونق معاملات خودرو در بورس کالا، شرایطی ایجاد می شود که مسئولان بتوانند در فضایی امن به مدیریت در این بخش بپردازند.

شیوه های احتمالی عرضه خودرو در بورس کالا

جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران اعلام کرد که وعده وزیر اقتصاد مبنی بر حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا و احقاق حقوق سهامداران و تولیدکنندگان با تصویب این موضوع در شورای عالی بورس محقق شد و به زودی علاوه بر عرضه فیزیکی خودرو، تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد عملیاتی می شود.

جهرمی با بیان اینکه هماهنگی ها با وزارت صمت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صورت خواهد گرفت، گفت: با یک کلاس خودرویی فرآیند عرضه در بورس کالا آغاز شود و همه خودروسازان که آن کلاس را تولید می کنند همه تولیدهایشان را در بورس کالا به فروش خواهند رساند. 

معاون بورس کالا خاطرنشان کرد: به صورت کلی وزارت صمت صلاحیت هایی در مورد بحث عرضه و الزام به عرضه خودروسازان و همینطور محدودیت هایی که در سمت تقاضا اعمال خواهد شد، دارد. این محدودیت‌ها شامل گواهینامه یا پلاک فعال بوده که این موارد در زمان ثبت سفارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها