• ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر: 77180
دلار

در حالی که بازارها به مسیر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو فکر می‌کنند، دلار در زیر اوج دو دهه‌ای خود متوقف شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیوز، دلار آمریکا روز سه‌شنبه درست بالاتر از پایین‌ترین حد یک هفته‌ای که یک شبه به آن رسیده بود، در برابر همتایان اصلی خود در نوسان است زیرا بازارها احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این ماه را کاهش دادند.

هفته گذشته پس از آن که داده‌ها نشان داد تورم ایالات‌متحده در بالاترین سطح چهار دهه اخیر قرار دارد، شاهد شتاب ادامه‌دار تورم در ماه ژوئن نیز بودیم. پیش‌بینی‌ها برای کاهش افزایش نرخ بهره بیشتر شد اما برخی از مقامات فدرال رزرو به سرعت نظری منفی اعلام کردند و ارقام روز جمعه کاهش انتظارات تورمی مصرف‌کننده را به کمترین میزان در یک سال گذشته نشان داد.

معامله‌گران در قراردادهای آتی وابسته به نرخ سیاست کوتاه‌مدت وجوه فدرال رزرو که به سمت افزایش یک درصدی کامل در نرخ بهره متمایل شده بودند، پیش‌بینی‌های خود را به نفع افزایش ۰.۷۵ درصدی در نشست آتی با شانس آخرین مشاهده در حدود ۸۱ درصد ارائه کردند.

شاخص دلار  که ارزش دلار را در برابر ۶ همتای خود اندازه گیری می‌کند  در ۱۰۷.۴۷ ثابت بود. این پایین‌ترین سطح ۱۰۶.۸۸ روز دوشنبه بود اما از بالاترین سطح ۱۰۹.۲۹ هفته گذشته، سطح مشاهده نشده از سپتامبر ۲۰۰۲ تاکنون، بازگشت.

یورو که مهم‌ترین ارز در شاخص دلار است، ۰.۰۸ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۱۳۵۵ دلار رسید اما این پس از آن رخ داد که یک شبه حدود ۰.۶ درصد برای دومین روز رشد قوی قرار گرفت.

ارزش پول رایج روز پنجشنبه برای اولین بار از دسامبر ۲۰۰۲ به پایین ۰.۹۹۵۲ دلار سقوط کرد که تحت فشار عدم اطمینان در مورد کاهش بالقوه عرضه انرژی در منطقه یورو بود.

نگرانی معامله‌گران در مورد روز پنجشنبه افزایش یافته است، زمانی که قرار است گاز از طریق لوله نورد استریم از روسیه به آلمان پس از تعطیلی برای تعمیرات برنامه‌ریزی شده، از سر گرفته شود.

گازپروم روسیه در نامه‌ای به تاریخ ۱۴ جولای شرایط فورس ماژور را در مورد عرضه گاز به اروپا به حداقل یک مشتری اصلی اعلام کرد.

علیرغم عدم قطعیت، بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، در روز پنجشنبه آماده افزایش نرخ بهره است. این یک حرکت ۲۵ واحدی است و تورم شدید علت آن شده است که برخی از معامله‌گران افزایش نیم واحدی را در نظر بگیرند.

کارول کنگ، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع استرالیا گفت: «تراز ریسک‌ها به سمت یورو ضعیف‌تر متمایل شده است در حالی که مسیر برای دلار روند صعودی است و علت آن چشم‌انداز ضعیف رشد جهانی و دلار، به عنوان یک پناهگاه امن است».

ین در آستانه تصمیم سیاست بانک ژاپن در روز پنجشنبه، نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲۴ سال گذشته بود. دلار تغییر چندانی در ۱۳۸.۱۳۵ ین داشت که فاصله چندانی با اوج روز پنجشنبه در ۱۳۹.۳۸ نداشت، سطحی که از سپتامبر ۱۹۹۸ مشاهده نشده بود.

دلار استرالیا که حساس به ریسک است با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۰.۶۸۰۹ دلار رسید، پس از صعود به ۰.۶۸۵۳ دلار در روز دوشنبه که بالاترین سطح یک هفته‌ای خود و ۰.۶۶۸۲۵ دلار در روز پنجشنبه، ضعیف‌ترین نرخ در بیش از دو سال اخیر بود.

استرلینگ با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱.۱۹۳۵ دلار رسید و از بالاترین سطح یک هفته‌ای دوشنبه در ۱.۲۰۳۲ دلار فاصله گرفت. در روز پنجشنبه برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ به ۱.۱۷۶۱ دلار سقوط کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها