• ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 77439
دلار

معامله‌گران این هفته خود را برای افزایش شدید نرخ بهره آمریکا آماده می‌کنند و در جستجوی امنیت هستند زیرا داده‌ها به تضعیف اقتصاد جهانی اشاره دارد و دلار در وضعیت ثابتی قرار گرفته است.

به گزارش کالاخبر به نقل از بیزنس، دلار در برابر اکثر معاملات بزرگ آسیایی اندکی افزایش داشت و در برابر یورو با قیمت ۱.۰۲۰۸ دلار معامله شد.

فدرال رزرو ایالات‌متحده یک نشست دو روزه را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند و بازارها برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره، با احتمال ۹ درصدی برای افزایش ۱۰۰ واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارزی بانک ملی استرالیا اظهار کرد: «واکنش بازار بر اساس نحوه برخورد جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به کاهش تورم و رشد اندک اقتصادی تغییر خواهد کرد».

کاهش رشد، معامله‌گران را به عقب‌نشینی از کاهش انتظارات سوق داده است چون نگران هستند که یک اقتصاد متزلزل چگونه می‌تواند در برابر این همه افزایش نرخ مقاومت کند و سرمایه‌گذاران نیز هنوز نتوانسته اند دلار را از اوج‌های نقطه عطف خود پایین آوردند زیرا چشم‌انداز جهانی بسیار مبهم است.

شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه روی ۱۰۶.۶۵۰ ثابت ماند، درست کمتر از بالاترین سطح دو دهه اخیر که در اواسط جولای به ۱۰۹.۲۹۰ رسید و تحلیلگران موانع زیادی برای دلار نمی‌بینند.

فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده برای اولین بار طی تقریبا دو سال در این ماه نزول کرده، فعالیت در منطقه یورو برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته عقب‌نشینی کرده و رشد در بریتانیا در این ماه کاهش یافته است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی نیز در حال افزایش و رشد اروپا به گاز روسیه وابسته است و فایننشال تایمز گزارش کرد که چین هشدارهای جدی در مورد سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان داده است.

کیت جوکس، استراتژیست سوسیته جنرال گفت که حتی خوشبینانه‌ترین نتیجه برای اروپا نیز بر یک امنیت انرژی ناشناخته است.

وی گفت: «این امر همچنان باعث می‌شود که یورو در حال حاضر غیرقابل خرید باشد و احتمالا برای بقیه سال جاری و در زمستان بر اساس تامین تجهیزات گازی روسیه به اوج خود برسد.»

پوند با آسیب‌پذیری بیشتر روز دوشنبه کاهش یافت حتی در شرایطی که بازارها احتمال ۶۰ درصدی را برای افزایش ۵۰ بشکه‌ای نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در هفته آینده دارند و آخرین بار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۱۹۸۸ دلار رسید.

دلار استرالیا و نیوزیلند نیز از بالاترین سطح یک ماهه عقب‌نشینی کرده‌اند. هر کدام در جلسه آسیا حدود ۰.۳ درصد کاهش یافتند، در حالی که استرالیا در ۰.۶۹۰۷ دلار و کیوی به ۰.۶۲۳۵ دلار سقوط کرد.

داده‌های قیمت مصرف‌کننده استرالیا در روز چهارشنبه منتشر  و پیش‌بینی می‌شود که به بالاترین حد در سه دهه گذشته برسد. چنین رقم داغی می‌تواند با افزایش پیش‌بینی‌ها بر روی افزایش نرخ بهره از استرالیا حمایت کند، اگرچه تحلیلگران هشدار دادند که پس‌ زمینه عمدتا منفی است.

جو کاپورسو، رئیس اقتصاد بین‌الملل بانک مشترک المنافع استرالیا گفت: دلار استرالیا عمدتا تابعی از چشم‌انداز اقتصادی جهان خواهد بود.

چشم‌انداز تاریک نشان می‌دهد که استرالیا بیشتر از ریسک صعودی نزولی برخوردار است و می‌تواند ۰.۶۸۰۰ دلار را در این هفته آزمایش کند.

بیت‌کوین سه درصد سقوط کرد و به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه خود بازگشت و به ۲۱هزار و ۸۵۱ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها