• ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
  • کد خبر: 77493
ورق گالوانیزه

عرضه ورق سرد روسیه همچنان پایین است و کمبود تقاضا به تولی کننده ها اجازه نداده عرضه داخلی را بالا ببرند. انتظار می رود میزان عرضه ماه جولای نیز مشابه ماه قبل و حدود ۲۴۰ هزار تن باشد. این در حالی است که در مدت مشابه سال های قبل میزان عرضه بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار تن بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، قابل ذکر است عرضه کنندگان روس بین ژانویه تا ژوئن سال جاری نیز حدود ۲.۱ میلیون تن ورق سرد عرضه کرده اند که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است.

عرضه داخلی ۱.۵ میلیون تن و صادراتی ۵۶۰ هزار تن بود که به ترتیب افت ۱۳ درصدی و رشد ۲۵ درصدی داشته است.

همچنین دو هفته اخیر عرضه کنندگان ورق روسیه قیمت ورق گرم خود را پایین آوردند تا مشتریان بیشتری جلب کنند. آخرین قیمت پیشنهادی ورق گرم روسیه ۶۳۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه معادل ۵۹۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود که قیمت قابل قبولی در بازار است. دو هفته قبل قیمت ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن سی اف آر معادل ۶۲۵ تا ۶۳۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود و معامله در ۶۵۰ دلار در هر تن سی اف آر نهایی شده بود.

در هند هم محصول روسیه ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار در هر تن سی اف آر بدون ۷.۵ درصد تعرفه واردات است و آخرین معامله در ۶۳۰ دلار در هر تن سی اف آر اوایل ماه جاری نهایی شده بود. در ویتنام هم ورق گرم روسیه ۶۰۰ دلار در هر تن سی اف آر معادل ۵۵۵ دلار در هر تن فوب است ولی محصول ارزان تر از چین و هند پیشنهاد می شود از این رو معامله ای نهایی نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها