• ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
  • کد خبر: 77515
بیت کوین

بیت‌کوین ممکن است پس از افزایش ۲۵ درصدی، بر اساس چندین سیگنال بازار، در مراحل ثبت نزولی دیگر قرار گیرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از کوین، قیمت بیت‌کوین پس از کاهش به حدود ۱۷هزار و ۵۰۰ دلار در ۱۸ ژوئن، تقریبا ۲۵ درصد افزایش یافته است. روند صعودی پس از اصلاح ۷۵ درصدی است که از بالاترین قیمت آن در نوامبر ۲۰۲۱ یعنی ۶۹هزار دلار اندازه گیری شد.

با این حال، بهبودی اندک به نظر می‌رسد و به دلیل افزایش نرخ، تورم و سقوط بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری برجسته با خطرات تداوم نزولی همراه است و برخی از شاخص‌هایی که به‌طور گسترده ردیابی می‌شوند، سناریویی را نشان می‌دهند و بیانگر چشم‌انداز نزولی بیت‌کوین نسبت به سطح قیمت فعلی است.

اولین نشانه نزولی بودن ارزش بیت‌کوین از شاخص قدرت نسبی هفتگی آن (RSI) حاصل می‌شود. قابل ذکر است، شاخص قدرت نسبی هفتگی بیت‌کوین پس از سقوط به زیر ۳۰ در هفته ۱۳ ژوئن است که در معرض اشباع فروش بود. این اولین بار از دسامبر ۲۰۱۸ بود که بیت‌کوین به منطقه اشباع فروش سقوط کرد. جالب اینکه بیت‌کوین در همان ماه به روند صعودی بازار نزولی خود را پایان داده بود و در ۶ ماه بعد بیش از ۳۴۰ درصد افزایش یافت و به ۱۴هزار دلار رسید. نمونه‌ دیگر شاخص قدرت نسبی هفتگی بیت‌کوین در هفته شروع ۹ مارس ۲۰۲۰ بود که به ۳۰ کاهش یافت.

قیمت بیت‌کوین از ۱۸ ژوئن به‌طور مشابه افزایش یافته است و مسیری را برای تکرار احتمالی تاریخچه صعود سهمی‌وار پس از سیگنال شاخص قدرت نسبی هفتگی بیش از حد فروش باز کرده است.

یکی دیگر از نشانه‌های پایین بودن بالقوه بیت‌کوین از شاخص سود و زیان خالص (NUPL) آن ناشی می‌شود. شاخص سود و زیان خالص تفاوت بین ارزش بازار و ارزش واقعی تقسیم بر ارزش بازار است که به عنوان یک نسبت نشان داده می‌شود و در آن اعداد بالای صفر به معنای سودآوری سرمایه‌گذاران است و هرچه این عدد بیشتر باشد، سود سرمایه‌گذاران بیشتر است.

در ۲۱ جولای،  شاخص سود و زیان خالص بیت‌کوین زمانی که قیمت آن در حدود ۲۲هزار دلار نوسان کرد، به بالای صفر رسید. از لحاظ تاریخی، چنین تلنگری با افزایش قیمت بیت‌کوین همراه بوده است.

سومین نشانه تشکیل یک پایین ماکرو توسط بیت‌کوین از یک شاخص روی زنجیره دیگر به نام شاخص پوئل مولتیپل حاصل می‌شود. شاخص پوئل مولتیپل سودآوری استخراج و تاثیر آن بر قیمت‌های بازار را بررسی می‌کند. این اندیکاتور با اندازه‌گیری نسبت انتشار روزانه و میانگین متحرک ۳۶۵ روزه انتشار روزانه سکه (به دلار) این کار را انجام می‌دهد.

مطالعه قوی شاخص پوئل مولتیپل نشان می‌دهد که سود ماینینگ در مقایسه با میانگین سالانه بالاست و بیان می‌کند که استخراج‌کنندگان خزانه بیت‌کوین خود را نقد می‌کنند تا درآمد را به حداکثر برسانند. در نتیجه، شاخص پوئل مولتیپل بالاتر به دلیل همزمانی با تاپ‌های ماکرو شناخته می‌شود. برعکس، پایین بودن میزان شاخص پوئل مولتیپل به این معنی است که سودآوری فعلی ماینرها کمتر از میانگین سالانه است.

بنابراین، ماینرهایی که درآمد حاصل از استخراج بیت‌کوین به‌صورت سربه‌سر یا زیر صفر درآمد دارند، با خطر تعطیلی مواجه می‌شوند و سهم بازار را به ماینرهای رقابتی واگذار می‌کنند. اخراج ماینرهای ضعیف‌تر از شبکه بیت‌کوین به‌طور تاریخی فشار فروش را کاهش داده است. جالب اینجاست که خوانش شاخص پوئل مولتیپل از ۲۵ جولای در کادر سبز رنگ قرار دارد و مشابه سطوح مشاهده شده در سقوط مارس ۲۰۲۰ همچنین پایین‌ترین قیمت‌ها در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۵ است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۶۸.۰۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۴۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۱ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶.۲۵ میلیارد دلار است که ۲۲.۲۰ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۱۲ میلیارد دلار است که ۸.۰۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۰.۱۴ میلیارد دلار است که ۹۱.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۰۸ صبح به وقت شرقی)

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۱هزار و ۱۰۶.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۴۲۲.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۵۸ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۳.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۲ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۳۶.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۵ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۴۶۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۵ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۳۴۳دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۷۱ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۶.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۹۳ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۶ درصد کاهش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها