زغال سنگ

چین قبلاً یک خریدار بزرگ زغال سنگ استرالیا بود، تا اینکه یک جدال دیپلماتیک منجر به ممنوعیت غیررسمی واردات از استرالیا در اکتبر ۲۰۲۰ شد و حال شنیده شده که چین ممکن است به زودی ممنوعیت واردات زغال سنگ از استرالیا را پایان دهد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، پس از این ممنوعیت، چین خرید از استرالیا را با اندونزی و روسیه جایگزین کرد. استرالیا نیز فروش به چین را با ارسال به ژاپن، هند، کره جنوبی، تایوان و اروپا جایگزین کرد.

حال شنیده شده که چین ممکن است به زودی به ممنوعیت واردات زغال سنگ حرارتی و متالورژی استرالیا پایان دهد. از طرفی تحریم زغال سنگ روسیه توسط اروپا نیز منجر به افزایش تقاضا برای زغال سنگ استرالیا می شود. اگر چین محدودیت‌های واردات زغال سنگ استرالیا را لغو کند، اروپا باید نیاز خود را از ایالات متحده، کلمبیا و موزامبیک تامین کند.

برخی از تحلیلگران با این نظریه مخالفند. قیمت زغال سنگ حرارتی استرالیا در حال حاضر بیش از دو برابر قیمت داخلی چین است. از این رو کاهش این ممنوعیت تفاوت چندانی ایجاد نمی کند مگر اینکه قیمت وارداتی زغال سنگ از استرالیا قدرت رقابتی با محصول داخلی پیدا کند. با این حال، کاهش این ممنوعیت می تواند منجر به افزایش ورود  زغال سنگ استرالیا به چین شود. چرا که قیمت زغال‌سنگ متالورژی داخلی چین بیش از ۶۰ درصد بالاتر از استرالیا است.

اگر استرالیا با افزایش تجارت در چین، زغال سنگ کمتری را برای تولیدکنندگان فولاد اروپایی داشته باشد، پس از اجرایی شدن ممنوعیت اتحادیه اروپا برای زغال سنگ روسیه، صادرکنندگان آمریکایی فرصت بیشتری برای فروش به اروپا خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها