روسیه

در راستای تحریم همه‌جانبه روسیه از طرف اروپا و آمریکا، این کشور به‌دنبال بازارهای جدیدی برای فعالیت‌های خود در زمینه آلومینیوم است.

به گزارش کالاخبر به نقل از باشگاه آلومینیوم، به‌گفته اولاگ دریپاسکا، هند جایگزین مناسبی برای تجارت خواهد بود. دریپاسکا معتقد است که برقراری روابط تجاری با هند، معاملات تجاری بین دو کشور را به ۱۵۰-۱۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

درحال‌حاضر روسیه تصمیم دارد روابط خود را با هند تقویت کند. روابط تجاری روسیه با اروپا طی چند دهه اخیر بسیار قوی بوده و جهت جایگزین‌سازی آن و مشابه‌سازی با هند، به زمان زیادی نیاز است.

به‌گفته دریپاسکا، روابط تجاری میان روسیه و اروپا طی سال‌های اخیر معادل ۷۵۰ میلیارد تا ۱ تریلیون دلار بوده است.

پیش از این روابط تجاری نزدیک، روسیه و اروپا قرارداد مشترک ۱۲ ساله‌ای را امضاء کرده بودند که تجارت در زمینه حمل‌ونقل، مالی، زیرساخت و گسترش روابط اقتصادی براساس آن موردتوجه قرار گرفته بود.

دریپاسکا معتقد است که لازم است زیرساخت ارتباطی مشابه روابط روسیه و اروپا میان روسیه و سایر کشورها ساخته شود تا این کشور بتواند در این جنگ تجاری برنده باشد.

بر همین ‌اساس، روسیه به هند تکیه کرده تا بتواند به‌عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین کشورهای اروپایی، روابط تجاری خود را محکم سازد.

دریپاسکا پیش‌بینی می‌کند که درصورت اقدام سریع می‌تواند طی چهار سال آینده به خواسته‌های خود دست یابد و ارزش روابط تجاری خود را با هند به ۱۵۰-۱۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

به‌گزارش سفارت هند در روسیه، ارزش تجاری روابط میان هند و روسیه در بازه‌ی زمانی مارس ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲، ۸.۱ میلیارد دلار بوده است. البته ازنظر روسیه این رقم ۹.۳۱ میلیارد دلار است.

یکی از گزینه‌های موردنظر در این روابط تجاری، تأمین مواد اولیه خام برای سایت‌های تولیدی هند و دریافت محصولات تولیدشده به‌ازای تأمین مواد اولیه، خواهد بود.

براساس این گزارش،‌ روسیه و هند طی ماه‌های اخیر روابط خود را در زمینه‌های دیگری مثل توریسم، بهداشتی و ... نیز افزایش داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها