• ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
  • کد خبر: 78409
آمریکا+چین

باتوجه به تنش‌های ایجاد شده میان آمریکا و چین، بیمه عمر چین، پتروچاینا، سینوپک، شرکت آلومینیوم چین و سینوپک شانگ‌های پتروشیمی، درخواست خروج از بورس چین را دادند.

به گزارش کالاخبر به نقل از سلام نو، در پی تنش‌های ایجاد شده میان آمریکا و چین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پنج شرکت دولتی چین از جمله شرکت‌های پیشرو انرژی و شیمیایی این کشور تصمیم گرفتند تا پایان ماه آگوست از بورس نیویورک خارج شوند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در بیانیه‌های جداگانه‌ای که منتشر شد، بیمه عمر چین، پتروچاینا، سینوپک، شرکت آلومینیوم چین و سینوپک شانگ‌های پتروشیمی گفتند که به بورس نیویورک (NYSE) اطلاع داده‌اند و برای «خروج داوطلبانه» درخواست کرده‌اند.

این پنج شرکت، دلیل خروج خود از بورس نیویورک را «معاملات و میزان تجارت پایین در ایالات متحده» و «هزینه‌های بالا» عنوان کردند.

با این حال، به گزارش رویترز، این خبر پس از آن منتشر شد که هر پنج شرکت از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل «عدم رعایت استاندارهای حسابرسی این کشور» علامت‌گذاری شدند.

سازمان نظارت بر اوراق بهادار چین و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار این کشور روز جمعه اعلام کردند که نسبت به این وضعیت «آگاه» هستند و ورود و خروج شرکت‌ها «عادی» است.

آن‌ها در بیانیه‌ای افزودند: "ما با موسسات نظارتی خارجی در تماس خواهیم بود و با هم از حقوق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران محافظت خواهیم کرد."

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها