آلومینیوم

کارخانه ذوب آلومینیوم «اسلووالکو» در اسلواکی با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن در سال به دلیل بحران انرژی بی‌سابقه در سراسر اروپا تولید اولیه خود را تا پایان سپتامبر متوقف خواهد کرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری جوان، «نورسک هیدرو» مالک بیشترین سهام این کارخانه در این باره گفت: "تصمیم برای متوقف کردن تولید اولیه آلومینیوم در اسلووالکو در نتیجه شرایط نامطلوب انرژی و قیمت بالای برق گرفته شده، زیرا حداقل در میان مدت امیدی به بهبود اوضاع در اتحادیه اروپا وجود ندارد".

این کارخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عملیات بازیافت آلومینیوم به میزان ۷۵ هزار تن در سال و فروش آن به مشتریان منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

مدیرعامل کارخانه اسلووالکو ضمن تأکید بر این نکته که این کارخانه آلومینیوم‌سازی تأمین‌کننده اصلی برای شرکت‌های بزرگ در اسلواکی و برخی شرکت‌های بزرگ اروپایی بود تصریح کرد: "پس از توقف تولید، اروپا مجبور به واردات آلومینیوم از کشورهایی مانند روسیه و چین خواهد شد."

تصمیم به تعطیلی کارخانه آلومینیوم‌سازی اسلووالکو در حالی اتخاذ شده که در روزهای اخیر یک کارخانه ذوب روی هم در هلند به دلیل تشدید بحران انرژی در اروپا مجبور به تعطیل کردن خط تولید خود شده است.

همچنین درپی بروز بحران انرژی در اروپا، مهم‌ترین شرکت خدمات انرژی آلمان بیش از ۱۲ میلیارد دلار ضرر کرده و ممکن است تا دو سال آینده سود دهی نداشته باشد.

شرکت یونیپر، غول انرژی آلمان هشدار داد که ۱۲.۵ میلیارد دلار ضرر کرده و افزون بر آن، ممکن است تا سال ۲۰۲۴ سودی نداشته باشد. این هشدار در حالی صادر می‌شود که دولت آلمان ماه گذشته ۱۵ میلیارد یورو به این شرکت کمک مالی کرده تا از سقوط آن جلوگیری کند.

روز گذشته هم نخست‌وزیر سوئد تأیید کرد که این کشور در بخش انرژی به شرایط اقتصاد جنگی رسیده است.

"مگاگدالنا اندرسون" نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد که که دولت سوسیال دموکرات حدود ۳۰ میلیارد کرون به عنوان یارانه اختصاص خواهد داد تا از ضربه افزایش قیمت برق به خانوارها جلوگیری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها