آتی

در بازار قراردادهای آتی بیش از ٧۶ هزار قرارداد به ارزش ۴٨٢ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته قبل با رشد ١٧٧ درصدی در حجم و ١٨٧ درصدی در ارزش در هفته منتهی به ٢٨ مرداد همراه بود. زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را همچنان حفظ کردند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات در بازار قراردادهای آتی برای سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره ۴٨٢ میلیارد و ٨٣٠ میلیون تومان و حجم معاملات ٧۶ هزار و ۶۶٧ قرارداد دست به دست شد.

در جریان معاملات هفته قبل، ۵۵ هزار و ۵۴٠ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ٢٧۶ میلیارد و ٧٠٧ میلیون تومان دست به دست شد. این دارایی پایه با سهم ٧٣ درصدی در حجم و ۵٧ درصدی در ارزش قراردادها در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را از آن خود کرد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ١٩ هزار و ٣۵۴ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ٢٠٢ میلیارد و ٨۴۶ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ٢۵ درصد و ارزش معاملات ۴٢ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز یک هزار و ٧٧٣ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از ٣ میلیارد و ٢٧۶ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها