• ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 78686
طلا

در حالی که فعالان بازار منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر این هفته بودند، قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت ماند و با افزایش ارزش دلار آمریکا، قیمت‌ها کنترل شد.

به گزارش کالاخبر، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۷۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۷۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد افزایش یافت و طلا را برای خریداران ارزهای دیگر گرانتر کرد.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین سطح بیش از یک ماهه در جلسه قبل بود. تمرکز به سخنرانی پاول در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ در روز جمعه برای وضوح بیشتر در مورد افزایش نرخ بهره در آینده معطوف شد.

بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مهار فشارهای تورمی، نرخ بهره یک شبه خود را در مجموع ۲۲۵ واحد پایه افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. یک نظرسنجی نشان داد: فعالیت تجاری در منطقه یورو در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا بحران هزینه زندگی مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش هزینه کرد در حالی که محدودیت‌های عرضه نیز به تولیدکنندگان آسیب می‌رساند.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که که دارایی‌های آن ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و و از ۹۸۷.۵۶ تن در روز دوشنبه به ۹۸۴.۳۸ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹.۰۸ دلار در هر اونس رسید و پلاتین در ۸۷۹.۷۲ دلار ثابت بود و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۹۹۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها