بورس کالا+شهرداری

معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر ارجحیت فروش املاک از طریق بورس کالا تصریح کرد: با این روش علاوه بر آنکه شاهد شفافیت خواهیم بود، همه پیمانکاران از مناطق مختلف می توانند حواله های خود را در این بازار ارائه کنند.

به گزارش کالاخبر و به نقل از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به موضوع فروش املاک از طریق بورس کالا گفت: تاکنون در حال پیگیری مشکلات حقوقی موجود درمسیر فروش املاک و مستغلات شهرداری تهران در بازار بورس کالا و حل و فصل آنها بوده ایم و قرار است در آینده نزدیک، نخستین حراجی اتفاق بیافتد و پس از آن برنده موظف است ۱۰ درصد از مبلغ کل را در ابتدای امر و سپس با پرداخت ۳ قسط ۳۰ درصدی، کل مبلغ را ظرف مدت یکماه تسویه کرده و شهرداری هم در قبال آن وظیفه دارد که ظرف مدت ۷۵ روز سند را به نام فرد، منتقل کند.

صرفه جویی ۳۰درصدی در خریدهای شهرداری تهران از بورس کالا

فلاح همچنین بر ارجحیت داشتن فروش املاک از طریق بورس کالا تاکید و تصریح کرد: تجربه خرید قیر و میلگرد از طریق بازار بورس کالا، گواه افزایش شفافیت و سرعت خرید کالا به همراه صرفه جویی ۳۰ درصدی در خرید بود. به همین دلیل توصیه من این است که فروش املاکی که دارای سند هستند، از طریق بورس کالا صورت بگیرد چرا که با این روش علاوه بر آنکه شاهد شفافیت خواهیم بود، همه پیمانکاران از مناطق مختلف می توانند حواله های خود را در این بازار ارائه کنند.

وی در خصوص املاک تجاری که سند آنها به نام شهرداری نیست، اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان بورس کالا، مقرر شده است املاک تجاری فاقد سند که دارای تسهیم نامه بوده و مالکیت آنها در دست شهرداری است، با شرط انتقال قطعی سند، امکان عرضه در بورس کالا را پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها