• ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 78883
نفت

قیمت نفت پس از این که شب گذشته بزرگترین رشد در بیش از یک ماه اخیر را به ثبت رساند، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تورم، کاهش پیدا کرد.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۳۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۴.۱ درصد افزایش قیمت داشت.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۴.۲ درصد صعود کرده بود.

تورم در بسیاری از اقتصادهای جهان تقریبا دو رقمی شده است که در نیم قرن اخیر، کم‌سابقه محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاران نگران هستند که افزایش نرخهای بهره بیشتری در آمریکا و اروپا در راه خواهد بود.

عامل دیگری که در کاهش قیمت نفت موثر بود، اظهارات مدیر آژانس بین‌المللی انرژی بود که اعلام کرد تولید نفت روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین از پیش بینی‌های صورت گرفته، فراتر رفته است. اما وی خاطرنشان کرد مسکو به دلیل تاثیر تحریمهای غربی، برای حفظ سطح تولید، دچار مشکل خواهد شد.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اظهار کرد: اگر کشورهای عضو این آژانس لازم ببینند، نفت بیشتری از ذخایر نفت استراتژیک آزاد خواهد شد.

عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، هفته گذشته احتمال کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای متعادل کردن بازار را مطرح کرد که به گفته منابع آگاه، ممکن است با بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در صورت احیای توافق هسته‌ای، همزمان شود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس که شامل اوپک و متحدانش از جمله روسیه است، پنجم سپتامبر برای مرور سیاست تولید خود دیدار می‌کند.

در این بین، آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا احتمالا هفته گذشته ۶۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین و سوختهای دیگر هم پایین رفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها