مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با اشاره به فروش ۸۰ میلیارد تومانی اوراق سلف استاندارد سنگ آهن چادرملو در روز جاری گفت: در روز شنبه هفته آینده نیز نوبت دوم اوراق سلف موازی استاندارد پی وی سی آبادان به ارزش ۲۵ میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پدرام زادنو عزیزی گفت: امروز دوشنبه ۱۸ آبان‌ماه، با استقبال فعالان بازار صنایع معدنی کشور بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در بورس کالای ایران عرضه و در کمتر از یک دقیقه از سوی مشتریان خریداری شد.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا با بیان اینکه انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به منظور تامین مالی صنایع مختلف کشور همچنان در دستور کار بورس کالای ایران خواهد بود، عنوان کرد: پس از معامله ۲۵۰ میلیارد ریالی اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان در هفته گذشته، امروز دوشنبه  بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در بورس کالای ایران معامله شد.

وی افزود: اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو به میزان یک میلیون تن و به قیمت ۸۰۶ هزار و ۳۸۰ ریال در در هر کیلو به روش عرضه با قیمت ثابت از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران عرضه و به فروش رسید .

بدین ترتیب شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با انتشار اوراق استاندارد سنگ آهن دانه بندی به صورت یکساله، برای طرح های توسعه ای خود بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تامین مالی جذب کرد.

زادنو عزیزی با بیان اینکه این اوراق با نام و معاف از مالیات بوده و حداقل سود ۲۵ درصد و حداکثر سود ۲۸ درصد برای آن تضمین شده است، عنوان کرد: در طول دوره نیز نرخ بازده این اوراق ۲۲ درصد به صورت روزشمار عرضه شد. معاملات ثانویه این اوراق نیز از تاریخ دوم آذرماه سال جاری لغایت ۱۸ آبانماه سال ۹۵ انجام می شود.

وی در پایان گفت: عرضه اوراق بهادار کالا محور همچنان در بورس کالا ادامه خواهد یافت و بر این اساس در روز شنبه هفته آینده نیز نوبت دوم اوراق سلف موازی استاندارد پی وی سی PVC آبادان به ارزش ۲۵ میلیارد تومان عرضه خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها