علی یزدانی

بیش از ۲ هزار و ۸۸۵ بنگاه اقتصادی تعطیل دوباره به چرخه فعالیت بازگشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۸۵ بنگاه کاملا تعطیل با اشتغال بیش از ۳۷ هزار نفر در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت. 

علی یزدانی افزود: افزون بر ۹۰ هزار طرح صنعتی و بیش از ۸۸ هزار بنگاه تولیدی دارای پروانه در کشور فعالیت می‌کنند که بیش از ۸۰ هزار واحد کوچک هستند.

علی یزدانی، تامین منابع واحدهای صنعتی را یکی از اهداف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: تامین نقدینگی از مشکلات اصلی بنگاه‌های کوچک و متوسط است و ورود این واحدها به فرابورس از راهکارهای حل این مشکل است که در همین راستا اولین تابلوی مخصوص این واحدها در فرابورس افتتاح شد و همچنین توافق‌نامه‌ای با بورس کالای ایران در زمینه عرضه محصولات و تامین مالی صنایع کوچک و متوسط به امضا رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی پنج صندوق به منظور حمایت از بنگاه‌های صنعتی خبر داد و گفت: با هدف دسترسی آسان بنگاه‌های کوچک و متوسط به بازار مواد اولیه و استفاده از تسهیلات بانکی، صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با توان صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۳۰میلیارد ریال فعالیت می‌کند.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های خارجی و داخلی دولت، آینده روشنی در انتظار بنگاه‌های تولیدی کشور است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها