محمدصالح جوکار

با ورود خودرو به بورس کالا شرایط برای شفافیت و اعمال نرخ منصفانه مهیا میشود. به گفته رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با ایجاد این سازوکار شفاف، سیاست‌گذار هم می‌تواند با ریل‎گذاری صحیح شرایط را به نفع مصرف کننده خودرو تغییر دهد.

به گزارش کالاخبر ، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کالا در گفت وگو با پرشین خودرو اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا بدون شک مزایای متعددی به همراه دارد. دلیل اصلی ورود خودرو به بورس کالا، ایجاد شفافیت و قیمت عادلانه برای متقاضیان است و در نهایت شرایط باید به گونه ای رقم بخورد که به نفع مصرف کننده خودرو تمام شود.

جوکار در خصوص واردات خودرو نیز گفت: ورود خودروهای داخلی به بورس کالا و عرضه همزمان خودروهای وارداتی حسن ختامی است که تعیین می کند کیفیت محصول های داخلی به چه میزان است و تقاضای مصرف کننده در هرکدام از آنها کیفیت مطلوب را تعیین می کند.

نماینده مردم یزد در خانه ملت با بیان اینکه هر چیزی که در بورس کالا ارایه شود می تواند در بازارها تعادل ایجاد کند، گفت: ورود خودرو یا هر کالای دیگر به بورس کالا تصویر درستی از عرضه و تقاضا را به سیاست‎‌گذار نشان می‌دهد و سیاست‌‎گذار می‌تواند متاثر از این تصویر عرضه و تقاضا را به سمت تعادل بکشاند.

بر مبنای ایده عرضه خودرو در بورس کالا قرار است تمامی خودروهای تولید داخل با تیراژ بیش از پنج هزار دستگاه را شامل شود. همچنین خودروهای وارداتی که در ۱۲ ماه بیش از ۵۰۰ دستگاه از آن‌ها وارد کشور شده نیز قرار است در بورس کالا به فروش رسد.

انتظار میرود، عرضه خودرو در بورس کالا در راستای ساماندهی بازار صورت خواهد پذیرفت و انتظار می‌رود با این کار تنها بهای درج شده روی تابلوی بورس کالا مورد اتکا قرار گیرد و دیگر خبری از نرخ بازار و نرخ درب کارخانه خودروها نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها