• ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر: 79170
اوپک

منابع آگاه خبر دادند یکی از گزینه‌های در دست بررسی اوپک پلاس در نشست روز دوشنبه وزیران این گروه، کاهش تولید نفت به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش کالاخبر ، پیش از این پنج منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اظهار کرده بودند: اوپک پلاس احتمالا در نشست روز دوشنبه، سهمیه تولید نفت برای اکتبر را بدون تغییر نگه می‌دارد و بعضی دیگر، احتمال کاهش اندک تولید به منظور تقویت قیمت‌ها را منتفی ندانسته بودند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه، در شرایطی دیدار می‌کنند که تقاضا برای سوخت با موانعی روبرو شده و میزان عرضه ممکن است در صورت احیای توافق هسته‌ای و بازگشت نفت ایران به بازارها، افزایش پیدا کند.

نفت برنت به دلیل واهمه سرمایه گذاران از کندی اقتصادی و رکود در غرب، از ۱۲۰ دلار در ژوئن، به حدود ۹۳ دلار در هر بشکه، سقوط کرده است.

انتظار می‌رود ایران در صورت تسهیل تحریمها، یک میلیون بشکه در روز معادل یک درصد تقاضای جهانی، به عرضه نفت اضافه کند.

عربستان سعودی ماه میلادی گذشته احتمال کاهش تولید اوپک برای اصلاح بازار را مطرح کرده بود. در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان عضو اوپک پایین‌تر از سهمیه تعیین شده، نفت تولید می‌کنند و تحریمهای غربی علیه صادرات نفت روسیه، سیگنال بازار فیزیکی نشان می‌دهد که میزان عرضه نفت محدود مانده است.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد عرضه نفت به کشورهایی که از ایده اعمال سقف قیمت برای صادرات انرژی روسیه حمایت می‌کنند را متوقف خواهد کرد. همچنین این کشور تحویل گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم را متوقف کرده و این منطقه را با موج جدید افزایش قیمت گاز مواجه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پنج منبع آگاه در اوپک پلاس روز یکشنبه گفته بودند ممکن است نشست پنجم سپتامبر، سیاست تولید فعلی این گروه تمدید شود.

با این حال، دو منبع از میان این پنج منبع آگاه گفته بودند این گروه ممکن است درباره کاهش تولید به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز و برگردان تولید به سطح اوت، مذاکره کند. چنین اقدامی از نظر بازار، یک کاهش تولید نمادین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها