• ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
  • کد خبر: 79271
سنگ آهن

مدیر اجرایی شرکت معدنی ریوتینتو با مدیران ارشد شرکت دولتی جدید چین که با هدف متمرکز کردن خرید سنگ آهن این کشور ایجاد شده، دیدار کرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، پکن در ماه آگوست گروه منابع معدنی چین را با سرمایه ثبت شده ۳ میلیارد دلار ایجاد کرد. این اقدام به عنوان تلاش پکن برای به دست آوردن نفوذ بیشتر بر عرضه کنندگان بزرگ سنگ آهن همچون ریو تینتو، بی اچ پی، واله و فورتسکیو و دیگران در رابطه با قیمت گذاری سنگ آهن تلقی می شود.

مدیر اجرایی ریو تینتو اظهار داشت که گروه ریوتینتو بسیار مفتخر است که فرصتی برای تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک با این شرکت چینی دارد و به دنبال همکاری بیشتر برای تعمیق همکاری همه جانبه در زمینه های مختلف و دستیابی به توسعه برد-برد است.

یائو لین، مدیریت شرکت معدنی چینی نیز گفت که این گروه مایل به ایجاد یک مشارکت استراتژیک با ریو تینتو و کار بر روی سیستم زنجیره تامین برد-برد و پایدار برای توسعه صنعت فولاد چین است.

چین باید نزدیک به ۸۰ درصد از مصرف سالانه سنگ آهن خود را که حدود ۱.۲ میلیارد تن است وارد کند از این رو روند قیمت گذاری سنگ آهن در بازار جهانی و نفوذ بیشترش بر این رویه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها