واردات خودرو

در شرایطی که دولت آیین نامه واردات خودرو را نهایی و ابلاغ کرده، بسیاری امیدوارند با سازوکارهای بورس کالا بازار خودرو در یک وضع شفاف قرار گیرد.

به گزارش کالاخبر ، مجید قریشی، کارشناس صنعت خودرو به روزنامه ایران گفت: در آیین‌نامه واردات خودرو به‌روشنی تأکید شده که خودروهای وارداتی باید در بورس کالا عرضه شود، این امر یک اتفاق بسیار مهم است چرا که عرضه خودروها بدون فساد خواهد بود و در بورس کالا همه چیز شفاف است.

به گفته او، از سال ۹۷ واردات خودرو ممنوع شده است، لذا با آزادسازی واردات خودرو، خیلی‌ها به‌دنبال این امر هستند که از این طریق سودهای کلان ببرند، بدین جهت بورس کالا می‌تواند توزیع عادلانه خودروهای وارداتی را رقم بزند.

قریشی با تاکید اینکه فروش خودرو در بورس کالا یکی از بهترین اقدام‌ها در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: قطعاً خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار که بتواند استانداردهای ۸۵‌گانه کشور را پاس کند وجود دارد. با واردات خودرو و عرضه آن در بورس بزودی شاهد ریزش قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار خواهیم بود.

این کارشناس صنعت خودرو ابراز امیدواری کرد، واردکنندگان سراغ خودروهایی بروند که قیمت آن کمتر از محصول های داخلی باشد، در چنین شرایطی انحصار خودروسازان داخلی شکسته خواهد شد و از سویی کیفیت خودروهای داخلی ارتقا پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها