حجت اله فیروزی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید، عرضه خودرو در بورس کالا گامی رو به جلو برای مدیریت بازار آشفته فروش خودرو است. حجت اله فیروزی تاکید می‌کند که باید از فرصت شکل گرفته یعنی ورود خودرو به بستر شفاف بورس، بیشترین بهره را ببری و در همین زمینه نیز سهامداران کارخانه های خودروسازی نیز از عرضه خودرو در بورس کالا استقبال کرده اند

حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهمیت عرضه مستمر و منظم در بورس کالا به کالاخبر گفت:در فروش کالاها و محصول ها از روش های متنوعی استفاده شود و عرضه خودرو در بورس کالا هم یکی از همین روش هاست که اکنون در حال تجربه شدن است و در موارد متعددی در همین ایام تجربه این روش، قیمت خودرو پایین تر از قیمت بازار بود که با استقبال هم مواجه شده است.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا گامی رو به جلو است و فرصتی است از این بازار آشفته خودرو فاصله بگیریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح عرضه خودرو در بورس کالا در اوایل مجلس یازدهم از سوی تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم مطرح و به دولت قبل پیشنهاد شد، تصریح کرد: این طرح یکی از پیشنهادهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم است که به دولت اعلام شد، طبیعتا این طرح در ابتدای کار با چالش‌هایی مواجه بود که به تدریج و به مرور زمان با ارائه راهکار و سازوکارهای متناسب با بازار عرضه و تقاضا برطرف میشود.

فیروزی ادامه داد: یک نکته را نباید فراموش کنیم و آن هم این است که به علت برخی ایرادات در اقتصاد کلان کشور ما، خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه ای است و همین امر یکی از ایراداتی است که در اقتصاد کلان نوسان هایی را در قیمت خودرو ایجاد می کند و وزارت، صنعت معدن و تجارت هم نمیتواند تمام سازوکارهای عرضه و تقاضای بازار را به تنهایی مدیریت کند و این موضوع نیاز به سالم سازی و هماهنگی همه ارکان دولت دارد.

این نماینده مجلس با تاکید اینکه عمده سهامداران کارخانه های خودروسازی از عرضه خودرو در بورس کالا استقبال کرده اند، اظهار کرد: همین که سرمایه های سرگردان در بازار ساماندهی شوند اقدامی مناسب است، چرا که سهامداران افرادی هستند در زمینه های مختلف به ویژه در بازار سهام امکان سرمایه گذاری دارند که می تواند فرصتی برای ساماندهی سرمایه های خرد باشد.

فیروزی همچنین گفت: در ابتدای کار نقد هایی به طرح عرضه خودرو در بورس کالا وجود داشت که این اقدام نمی تواند بازار را متحول نکند که در این زمینه باید عنوان کرد که این طرح قطعا آسیب‌زا نیست و باید اجازه دهیم که این روش به عنوان یک تنظیم گر بازار اجرایی و تجربه شود و قطعا وزارت صمت هم باید بر اجرای این روش کمک و نظارت کند.

به گفته وی باید توجه داشته باشیم که هدف از اجرای این روش ها تسهیل در دسترسی مردم و متناسب سازی قیمت هاست. لذا روش ها جنبه رفتاری موضوع است و موضوع اصلی متناسب سازی و منطقی سازی قیمت ها و کیفی سازی محصول ها و رعایت حقوق مردم به عنوان مصرف کننده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها