• ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر: 79986
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۴ سنت معادل ۱.۳۲ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۱۳ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، کاهش تولید نفت آمریکا به‌دنبال طوفان یان و همچنین بالا رفتن ارزش دلار باعث بی‌ثباتی قیمت نفت در روز چهارشنبه شده‌ است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۴ سنت معادل ۱.۳۲ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۱۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۹ سنت معادل ۱.۲۶ درصد کاهش ۷۷ دلار و ۵۱ سنت معامله می‌شود.

سکوهای نفتی در خلیج مکزیک آمریکا در روز سه‌شنبه به‌خاطر ورود طوفان یان بسته‌ شده بودند، اما فعالیت در این سکوها از امروز دوباره از سر گرفته می‌شود.

تولید حدود ۱۹۰ هزار بشکه در روز نفت، معادل ۱۱ درصد کل تولید خلیج مکزیک متوقف‌شده بود. تولیدکنندگان ۱۸۴ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی را هم از دست دادند که معادل ۹ درصد از تولید روزانه این منطقه بود. کارکنان ۱۴ سکوی تولید نفت و گاز تخلیه‌شده بودند.

یان اولین طوفانی است که در سال جاری میلادی تولید نفت و گاز در خلیج مکزیک آمریکا را مختل می‌کند. این منطقه ۱۵ درصد از نفت خام و ۵ درصد از گاز طبیعی آمریکا را تولید می‌کند.

دراین‌بین، ارزش دلار هم همچنان در بالاترین سطح نسبت‌ به ۲۰ سال گذشته باقی‌مانده است و باعث پایین آمدن قیمت نفت می‌شود.

طبق گزارش مؤسسه نفت آمریکا، در شرایطی که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۳ سپتامبر حدود ۴.۲ میلیون بشکه افزایش‌یافته، ذخایر بنزین آن حدود ۱ میلیون بشکه پایین آمده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها