ابراهیم جمیلی

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران معتقد است، بورس کالا به دلیل بهره گیری از سازوکار عرضه و تقاضا در حذف نظام قیمت گذاری دستوری می‌تواند بسیار موثر باشد. پیشنهاد ابراهیم جمیلی شفاف سازی و هوشمندسازی زنجیره تولید صنایع معدنی است.

ابراهیم جمیلی، رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران یکی از راهکارهای رهایی از قیمت گذاری دستوری را دیجیتال کردن و هوشمندسازی فرآیندها عنوان کرد و به کالاخبر گفت: معادن و صنایع معدنی باید هوشمند شده و در حوزه زنجیره تولید و مصرف آن ها شفاف سازی صورت گیرد که اینگونه عنوان نشود رانتی در فرآیندها وجود دارد.

وی درباره نقش بورس کالا در خروج از نظام قیمت گذاری دستوری گفت: بورس کالا به دلیل بهره گیری از سازوکار عرضه و تقاضا در حذف نظام قیمت گذاری دستوری می‌تواند بسیار موثر باشد. در همین راستا باید تلاش کرد در تعیین قیمت ها به سمت قیمت گذاری هوشمند برویم. اگر می خواهیم قیمت ها شفاف شود باید مبنای عرضه و تقاضا ملاک تعیین قیمت ها قرار گیرد و نباید در قیمت گذاری به سمت سازوکارهای دولتی سوق پیدا کرد.

به گفته وی معدن در نگاه بسیاری به عنوان گنج شناخته می شود درحالی که در دنیا معدن به عنوان یک شغل سخت و زیان آور مطرح است. لذا اگر می خواهیم قیمت ها دستوری نباشد باید به سمت و سوی همکاری با یکدیگر برویم.

به گفته جمیلی تولید برگرفته از یک زنجیره ارزش است که همه ارکان آن باید با یکدیگر همکاری و همفکری کنند، درحالی که خلاف این موضوع در زنجیره ای نظیر فولاد به چشم می خورد چرا که انجمن های مختلف قادر به توافق با یکدیگر نیستند. این عدم توافق انجمن ها باعث ورود دولت ها به فرآیندها و اتخاذ سیاست قیمت گذاری دستوری می شود.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: باید تلاش کرد همکاری ها توسعه یابد و تقسیم سودها به گونه ای باشد که منجر به رشد صنایع شود و به منافع ملی کمک کند.

جمیلی خاطرنشان کرد: باید کمک کرد معدن و صنایع معدنی تولید سود کرده و این سود را در طرح های توسعه و جدید استفاده کنند.

براساس این گزارش، به تازگی شاهد حصول توافقاتی در زنجیره تولید فولاد کشور در راستای نگاه یکپارچه و هدفمند برای احیای بخش های مغفول مانده از گذشته و توزیع متوازن سود در کل زنجیره هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها