• ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
  • کد خبر: 80362
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد و پایین رفت.

به گزارش کالاخبر، بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۵ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته یک دلار و ۷۳ سنت کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۰ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه یک دلار و ۵۱ سنت کاهش پیدا کرده بود.

دلار روز سه شنبه که نگرانی‌ها نسبت به رشد نرخ‌های بهره و تنش‌های ژئوپلیتیکی، سرمایه‌گذاران را نگران کرده بود، افزایش یافت. دلار قویتر، تقاضا برای نفت را با گرانتر کردن آن برای خریداران غیرآمریکایی، کاهش می‌دهد.

لائل برینارد، از مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد افزایش نرخ‌ها تا به این تاریخ، اقتصاد را کند کرده و تاثیر کامل تحکیم سیاست پولی تا ماه‌های آینده، ملموس نخواهد شد.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند: آمار اشتغال قوی، انتظارات برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده فدرال رزرو را بالا برده و ریسک نزولی شدن تقاضای جهانی برای نفت را افزایش داده است. استمرار سیاست کووید صفر در چین در آستانه کنگره حزب کمونیست، هم به تقاضا کمک نکرده است.

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، به بالاترین رقم از اوت افزایش پیدا کرده است. فعالیت خدماتی چین در سپتامبر در نتیجه محدودیت‌های کرونایی، برای نخستین بار در چهار ماه گذشته، کاهش پیدا کرد. هزاران مورد ابتلا بر اثر زیرسویه بی اف. ۷ از ابتدای اکتبر در مغولستان داخلی گزارش شده‌اند و این منطقه به بزرگترین کانون ابتلا به کووید در چین تبدیل شده است.

اما تصمیم هفته گذشته اوپک پلاس برای کاهش تولید دو میلیون بشکه در روز از نوامبر که نگرانی‌ها نسبت به محدودیت بیشتر عرضه را برانگیخته، از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در دسامبر و فوریه اجرایی خواهد شد. این بلوک هفته گذشته تصویب بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه را نهایی کرد که شامل سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه است.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند به رویترز گفت: هند دیالوگ مطلوب با روسیه را حفظ کرده و پس از اعلام تغییرات مالکیت پروژه نفت و گاز ساخالین ۱، آنچه که پیشنهاد می شود را بررسی خواهد کرد.

روسیه روز جمعه فرمانی برای مصادره سهم ۳۰ درصدی شرکت اکسون موبیل در این پروژه و دادن اختیار به یک شرکت دولتی برای تصمیم گیری درباره ادامه حضور سهامداران خارجی از جمله شرکت "او ان جی سی ویدش" هند را صادر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند آرامکوی سعودی به حداقل هفت مشتری در آسیا اعلام کرده که حجم قراردادی کامل نفت خام را در نوامبر دریافت خواهند کرد. این تولیدکننده با وجود تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید، عرضه به مشتریان آسیایی خود را تغییر نمی‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها