صندوق پول

صندوق بین‌المللی پول در آخرین نسخه گزارش ثبات مالی جهانی خود اعلام کرد که از زمان انتشار گزارش قبلی در ماه آوریل، "بازارها بسیار بی‌ثبات شده‌اند".

به گزارش « کالاخبر » به نقل از سی.ان.ان، این صندوق اعلام کرد: خطرات در بحبوحه بالاترین تورمی که جهان در دهه‌های اخیر دیده است و عدم اطمینان فوق‌العاده در مورد چشم‌انداز در حال افزایش است.

توبیاس آدریان، مشاور مالی و رئیس بخش بازارهای پولی و سرمایه در صندوق بین‌المللی پول گفت: ما تورم بالا و چشم انداز اقتصاد جهانی رو به وخامت داریم، در عین حال، خطرات ژئوپلیتیکی با عواقب اقتصادی ناشی از جنگ در اوکراین داریم، و مهم‌تر از همه، شرایط مالی جهانی با ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی سخت‌تر شده است.

وی افزود: می بینیم که بخش بانکداری جهانی با کمک سرمایه بالا و نقدینگی فراوان تاکنون در برابر فشارها مقاومت کرده است، اما ممکن است این ذخایر برای برخی بانک ها کافی نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت‌ها با بدهی‌های بالایی مواجه هستند، می‌بینیم که نرخ‌های سود بالاتر و همچنین مؤسسات مالی غیربانکی مانند شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و مدیران دارایی که با ترازنامه‌های استرس‌زا سر و کار دارند، فشارهای بیشتری را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد که "نوسانات اخیر در بریتانیا و چین منجر به کاهش شدیدتر از حد انتظار شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، زیرا بازارهای نوظهور با ریسک‌های متعدد در مقیاس بزرگ‌تر مواجه هستند" و افزود: "فشارها به ویژه بر اقتصادهای کوچک‌تر در حال توسعه شدید است. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها