رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل پذیرش دو محصول تارا و 207 ایران خودرو در بورس کالا، عرضه آن ها انجام می شود و با توجه به اینکه واقعی سازی قیمت محصولات جزو حقوق سهامداران به شمار می رود، مدیران ایران خودرو این مسوولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران خود انجام دهند. 

به گزارش کالاخبر ، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با ایرنا به اطلاعیه ایران خودرو در خصوص تعویق عرضه خودروی تارا و ٢٠٧ به بورس کالا اشاره کرد و گفت: فرآیندی را در راستای پذیرش خودروها در بورس کالا آغاز کردیم و در مراسم افتتاحیه معاملات خودرو در بورس کالا نیز اعلام کردم، راهی که در خصوص واقعی سازی قیمت ها در پیش گرفته‌ایم، یک راه بدون بازگشت است.

وی اظهار کرد: از ابتدا قرار بر این بود، عرضه خودرو در بورس کالا به صورت پله پله (تدریجی) انجام و این عرضه از خودروهایی که در بازار با قیمت بالاتری در حال معامله هستند و حساسیت کمتری روی آن ها وجود دارد، آغاز شود که به مرور، برنامه ریزی‌ها برای ورود دیگر خودروهای پُرتیراژ صورت گیرد.

عشقی اعلام کرد، در ادامه پذیرش خودروها در بورس کالا، پذیرش تارا و ٢٠٧ هم در مسیری قرار گرفت که از قبل اعلام شده بود؛ همچنین به دلیل پذیرش دو محصول تارا و 207 ایران خودرو در بورس کالا، عرضه آن ها انجام می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این امر جزو حقوق سهامداران است که باید رعایت شود و ما هم از این مسئله کوتاه نخواهیم آمد، گفت: مدیران این شرکت خودروسازی این مسوولیت را دارند که اقدام های لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به طور معمول همیشه فاصله زمانی بین پذیرش کالا تا عرضه آن محصول ایجاد می شود و نیازمند دوره ای از زمان است که مقدمات کار انجام شود و عرضه به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: در زمینه پذیرش همه کالاها در بورس کالا با مقاومت هایی روبرو بودیم و تقریبا می توان گفت در هیچ کالایی مانند پتروشیمی، محصول های فلزی و سیمان نبوده است که مقاومتی در برابر پذیرش و عرضه آنها در بورس کالا صورت نگرفته باشد.

به گفته عشقی، در مورد خودرو نیز با مقاومت هایی مواجه هستیم اما قطعا این راه بدون بازگشت است و باید عرضه ها انجام شود.

وی به آگاهی سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به شرایط و حساسیت های موجود در بازار خودرو تاکید کرد و گفت: سال گذشته فرآیند افزایش تولید و کاهش فشار مالی به خودروسازان دنبال شد و در سه ماه تابستان هم اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت.

عشقی اظهار کرد: قطعا سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالا پیگیر این موضوع خواهند بود که خودروی تارا و ٢٠٧ در زمان مناسب در بورس کالا عرضه شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ممکن است برای مدتی شاهد فاصله زمانی در عرضه تارا و ٢٠٧ به بورس کالا باشیم، تصریح کرد: برای شکسته شدن مقاومت ها و نیز انجام عرضه ها در بورس کالا نیازمند زمان هستیم که شرایط مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها