• ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
  • کد خبر: 80913
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۲۳ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت یک درصد در روز جمعه پس‌از خبر افزایش محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا کاهش یافت، اما نگرانی در مورد محدودیت عرضه و اطلاعات اقتصادی مثبت باعث افزایش هفتگی قیمت نفت شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار ۱۹ سنت معادل ۱.۲۳ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۷۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۱۸ سنت معادل ۱.۳۲ درصد کاهش ۸۷ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرد با توجه به ۱۵۰۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۷ اکتبر، محدودیت‌های کرونایی در شهرهای این کشور تشدید شده‌است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصاد چین در سال جاری میلادی تا ۳.۲ درصد کندتر شود، یعنی ۱.۲ درصد کمتر از آنچه در ماه آوریل پیش‌بینی‌شده بود. اقتصاد چین ۸.۱ درصد در سال گذشته میلادی رشد داشت.

از طرف دیگر، اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه حاکی از بهبود تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی بود که مقاومت بزرگ‌ترین اقتصاد و مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا را نشان می‌دهد.

اقتصاد آلمان هم رشد غیرمنتظره‌ای در سه‌ماهه سوم داشته‌است. بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا جلوی پیشروی رکود را گرفته اما تورم در این کشور هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد و نگرانی در مورد عرضه انرژی در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت خام روسیه افزایش‌یافته است.

شرکت‌های بزرگ انرژی دنیا از جمله اکسون موبیل، شورون و ایکوینر سوددهی بالایی در سه‌ماهه سوم داشته‌اند و باعث انتقاد گروه‌های مصرف‌کننده در آمریکا و اروپا شدند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به این شرکت‌ها هشدار داده بود تمام تلاش خود را برای پایین آوردن هزینه انرژی انجام نمی‌دهند.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا در این هفته کاهش‌یافته، اما اولین افزایش ماهانه خود را از ماه ژوئیه نشان داده‌است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، پیش‌بینی خود از افزایش تقاضای جهانی برای نفت را طی دهه آینده حفظ کرده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها