• ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
  • کد خبر: 81033
بلوم بیلت فولاد

بعد از تعطیلات عید جمهوریت در ۲۹ اکتبر در ترکیه، فولادسازان تمایلی به رزرو محموله های جدید قراضه ندارند. هیچ بهبودی در فروش مقاطع طویل دیده نمی شود و تنها محموله های کوچک با قیمت های پایین به فروش رفته که باعث تحت فشار قرار گرفتن بیشتر بهای مواد اولیه وارداتی و داخلی شده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از پلنر، قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه بدون احتساب ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده تا ۶۳۰ دلار در هر تن درب کارخانه و در بازارهای صادراتی تا ۶۵۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن فوب کاهش داشته است.

حاشیه سود کارخانه ها بسیار پایین بوده و نبود تقاضا برای محصولات نهایی باعث توقف تولید و کاهش تقاضا برای قراضه شده است. تامین کنندگان با توجه به شرایط نامطلوب ترکیه به دنبال مقاصد جایگزین مانند بنگلادش و هند برای مواد اولیه خود هستند. با این حال در اکثر کشورهای واردکننده، تقاضا مقاطع فولادی پایین بود، خبری از مذاکرات جدید شنیده نمی شود و قیمت ها روندی نزولی دارند.

قیمت خرید قراضه در اروپا حدود ۳۰۵ تا ۳۱۲یورو در هر تن ( ۳۰۳ تا ۳۱۰ دلار در هر تن) تحویل اسکله تخمین زده شده و ۳۵۰ تا ۳۵۵ دلار در هر تن CFR ترکیه ارزیابی می شود. با وجود مقاومت صادرکنندگان با توجه به کاهش بهای سنگ آهن و نبود تقاضا برای فولاد انتظار می رود صادرکنندگان وادار به عقب نشینی از قیمت های پیشنهادی خود باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها