غلات

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که روسیه از اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی خواسته است تا تحریم‌های مربوط به بانک دولتی راسلخوزبانک را به منظور تسهیل صادرات غلات لغو کنند.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، رویترز روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که روسیه از اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی خواسته است تا تحریم‌های مربوط به بانک دولتی راسلخوزبانک را به منظور تسهیل صادرات غلات لغو کنند.

به گفته این خبرگزاری، چنین اقدامی به بانک این امکان را می دهد که روابط خود را با شعب خود در خارج از روسیه احیا کند و پرداخت‌های صادرات غلات و کود روسیه را انجام دهد.

این گزارش می‌گوید پیش از اعمال تحریم‌های ضد روسی، چنین پرداخت‌هایی توسط بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های تابعه بانک‌های روسی در سوئیس انجام می‌شد.

به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، راسلخوزبانک در حال حاضر بیش‌ترین بخش از تراکنش‌های مربوط به معاملات کود و مواد غذایی روسیه را انجام می‌دهد.

در این گزارش اشاره ای نشده است که آیا روسیه پس از درخواست خود پاسخی دریافت کرده است یا خیر. این درخواست در جریان مذاکرات درباره قرارداد غلات اوکراین که اواخر این ماه منقضی می شود، مطرح شد.

به عنوان بخشی از توافقی که در ماه ژوئیه به دست آمد، کشورهای غربی قرار بود محدودیت های صادرات محصولات کشاورزی روسیه را کاهش دهند.

در حالی که تحریم ها مستقیماً این صادرات را هدف قرار نمی دهد، محدودیت های خاصی در پردازش پرداخت‌ها، حمل و نقل و بیمه، موانعی را برای صادرکنندگان روسی ایجاد کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه به رویترز گفت که واشنگتن اقداماتی را برای متقاعد کردن شرکت‌ها مبنی بر اینکه تحریمی علیه صادرات مواد غذایی روسیه وجود ندارد، انجام داده است.

بنا بر گزارش ها، این وزارتخانه نامه‌هایی را به شرکت ها ارسال کرد تا اطمینان حاصل کنند که معاملات آنها با روسیه تدابیر محدودکننده را نقض نمی‌کند.

با این وجود، مسکو بارها گفته است که تحریم ها صادرات محصولات کشاورزی را تقریبا غیرممکن می کند و خواستار لغو آن شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها