اوپک

سازمان اوپک در گزارش "چشم انداز جهانی نفت ۲۰۲۲" اعلام کرد که تقاضای جهانی در میان مدت و بلندمدت حتی با حرکت جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر به افزایش خود ادامه خواهد داد.

به گرارش کالاخبر به نقل از راشاتودی، سازمان اوپک در گزارش "چشم انداز جهانی نفت ۲۰۲۲" که این هفته منتشر شد، اعلام کرد که تقاضای جهانی در میان مدت و بلندمدت حتی با حرکت جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر به افزایش خود ادامه خواهد داد و این صنعت برای تامین تقاضا به تریلیون ها دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

به گفته هیثم الغیس، دبیر کل اوپک، "رقم کلی سرمایه گذاری در بخش نفت تا سال ۲۰۴۵، ۱۲.۱ تریلیون دلار است" که بیشتر از ارزیابی سال گذشته است.

این گزارش می گوید تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۲.۷ میلیون بشکه در روز بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. کل تقاضا برای سال آینده میلادی ۱.۴ میلیون بشکه در روز نسبت به پیش بینی سال گذشته این گروه برای سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

اوپک همچنین چشم انداز قبلی خود برای تقاضای جهانی را برای میان مدت تا سال ۲۰۲۷ افزایش داده و گفته است که این رقم تا پایان این دوره تقریباً دو میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

این گروه به دلیل بهبود قوی تر بازار و «تمرکز قوی بر مسائل امنیت انرژی» پیش بینی خود را اصلاح کرده است.

اوپک گفت: حتی با کاهش سرعت رشد تقاضای نفت، این محصول "قرار است بالاترین سهم را در ترکیب انرژی جهانی در کل دوره پیش بینی شده حفظ کند".

این سازمان افزود که مجموع سهم بازار نفت و گاز در ترکیب انرژی اولیه جهانی انتظار می رود تا سال ۲۰۴۵ بالای ۵۰ درصد باقی بماند.

اوپک در حال حاضر پیش بینی می‌کند که تقاضای نفت در سال ۲۰۳۰ به ۱۰۸.۳ میلیون بشکه در روز برسد که نسبت به پیش‌بینی سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها