• ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 81445
یورو

یورو برای دومین روز متوالی در برابر دلار ضعیف آمریکا قرار گرفت و از سطح ۱.۰۳۰۰ عبور کرد تا به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر برسد و به اوج ماه آگوست یعنی ۱.۰۳۶۵ نزدیک شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از بیزنس، ارزش ارز رایج در دو روز گذشته بیش از سه درصد افزایش یافته است و دلار آمریکا تحت تاثیر گزارش تورم ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده که در روز پنجشنبه منتشر شد، در مسیر بستن بهترین عملکرد هفتگی خود در بیش از دو سال گذشته قرار دارد.

شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده با سرعت ۷.۷ درصدی سالانه در ماه اکتبر افزایش یافت که نسبت به افزایش ۸.۲ درصدی ثبت‌ شده در سپتامبر قرار دارد و بسیار پایین‌تر از هشت درصد پیش‌بینی‌شده توسط بازار بود.

این ارقام نشان می‌دهد که فشارهای تورمی در حال کاهش است و راه را برای فدرال رزرو آمریکا باز می‌کند تا پای خود را از شتاب‌دهنده افزایش نرخ بهره در ماه آینده بردارد.

امید به برخی تسهیلات فدرال رزرو باعث افزایش ریسک‌پذیری شده که به نفع بازارهای سهام بوده و باعث کاهش شدید دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده شده است.

فراتر از آن، اخباری مبنی بر اینکه مقامات چینی تصمیم گرفته‌اند که محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ خود را کاهش دهند و دوره‌های قرنطینه را کوتاه کنند، نگرانی‌ها در مورد مجموعه جدیدی از قرنطینه‌ها در زمستان را کاهش داده و احساسات بازار را بیشتر تقویت کرده است.

با این حال تحلیلگران بانک نوردیا، در مورد پایداری روند صعودی فعلی یورو/دلار تردید دارند؛ در حالی که یورو/ دلار ممکن است تا آغاز دسامبر افزایش یابد اما همچنان شاهد کاهش در ۰.۹۷ طی سه ماه هستیم.

مبارزه فدرال رزرو با تورم هنوز به نتیجه نرسیده است و با توجه به رشد دستمزد بالا و تنگنا در بازار کار تفاوت بهره بین یورو/دلار احتمالا به نفع یورو/دلار پایین‌تر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها